Inbrotts försök i bilen

MeloveGolf Vw trimmare
28 juni 2007 · 2 995 Inlägg

Onsdag morgon går ut till bilen för att åka till jobbet i fredrikstad när jag märker att någon varit på låset med kniv eller dylikt. går till andra sidan där man krossat en ruta...man blir extra glad av att jag märkte det 06.10..hur som helst lyckas dom inte ta ett smack antar att dom som gjorde det var ute efter ljudsystemet men vart störda...

Tror någon att ett Larm skulle ha skrämsel effekt mot sån här nötter eller ska man inte våga ta bilen till jobbet längre?

Senast redigerat av MeloveGolf (28 juni 2007)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
lollo
28 juni 2007 · 596 Inlägg

det är väll då fan att det finns folk som inte kan låta bilarna vara..

ChristofferOhberg
29 juni 2007 · 19 Inlägg

larm har nog garanterad effekt då det låter som fan och i och med det drar till sig uppmärksamhet som dom inte vill ha. smile

Azteriks
29 juni 2007 · 47 Inlägg

Det bästa är nog att göra bilen så oattraktiv som möjligt, t. ex ta med fronten till bilstereon och lämna handskfacket öppet (om det inte är någon lampa). Kanske även ha rattkrycka på lite äldre bilar så de inte tror att de ska kunna tjuvkoppla och köra iväg.

Kettunen
29 juni 2007 ·

Tror inte Larm hade hjälpt i detta läget eftersom dom pajjade rutan.
Men visst. Skaffa Godkänt larm & rattstång

Generalen Fritids-designer
29 juni 2007 · 293 Inlägg

Vill man att de inte ska sno hela bilen är det ju bara skaffa snap-off ratt (som man sen tar me sig in).
Men i de här läget hade ja skaffat larm som tjuter.

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
zybrid
29 juni 2007 · 47 Inlägg

Var skaffar man en snap-on ratt?

Kristian_L
29 juni 2007 · 1 893 Inlägg

zybrid skrev:
Var skaffar man en snap-on ratt?

Styling firmor kan ta hem SnapOff till dig.
Jag har det på Fieron (Se min bil) Inte lätt för någon att ta bilen när den inte har ratt monterad. wink SnapOff är två delar, den ena monteras på rattstången, den andra på ratten, sedan sätter man ihop de två delarna, som hålls ihop av två bajonet fattningar.
När man parkerar bilen för natten, tar man tag i koplingarna (Bakom ratten där man sitter på förarstolen.) drar ut dem och man har ratten lös i handen. Bara att ta med hem.
SnapOff har dessutom individuellt monterade styrpinnar, så förutom att den bara passar i en position, så passar den endast i den bil som har rätt SnapOff monterad. Man kan alltså inte ta en ratt från en annan bil med SnapOff och bara trycka i bilen man skall ta, det passar inte. big_smile

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Kristian_L
29 juni 2007 · 1 893 Inlägg

Här kan man se på insidan av ratten, hur bajonetfatningen sitter.
Det grå på ratten skall vara upp.
Det finns ett par bilder till under min bil. Bla en bild på instrumenten, där jag tagit loss ratten som skymde sikten för fotograferingen av instrumenten. På bilden syns delen av SnapOff som sitter på rattstången. Man ser också tydligt kontakterna för tutan. (Knappen i ratt-centrum fungerar givetvis för tutan. wink )
http://www.garaget.org/archive/31872/26568/26568-229266.jpg

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang