Hej, hade tänkt att koppla in denna stereo i min Audi A6 2000, men vet inte hur jag ska gå till väga. De tre första bilderna visar kablaget ifrån originalstereon och jag skulle vilja använda mig av adaptrar för att koppla in det nya. Men till frågan, jag vet inte vilka adaptrar jag behöver och behöver hjälp med det.I bilen sitter det standard högtalarpaketet, inget BOSE eller liknande.
Den andra och 3-dje bilden visar att bilen har ISO-kontakter, det behövs motsvarande på själva radion, Evt. behöver nr 4 och 7 i den svarta kontakten i andra bilden kastas om, kan pillas ur med ett utvikt gem samt att en pinne som går genom kontakten trycks ut en bit https://en.wikipedia.org/wiki/Connector … pinout.svg
Jo, det låter lovande, men är det den svarta ISO kabeln som leder ström och den bruna ISO kabeln som kopplar högtalarna? Samt hur vet jag vilken av "trådarna" ifrån ISO kabeln leder till vad? Stämmer detta diagram överens med all ISO kablage , eller skiljer det sig bil till bil?
Jo, det låter lovande, men är det den svarta ISO kabeln som leder ström och den bruna ISO kabeln som kopplar högtalarna? Samt hur vet jag vilken av "trådarna" ifrån ISO kabeln leder till vad? Stämmer detta diagram överens med all ISO kablage , eller skiljer det sig bil till bil?
Brukar oftast stämma och som Spillolja skriver så är det oftast pin 4 och 7 i den svarta som du kan behöva byta plats på. Går att mäta i bilens kontakt vilken av dem som har konstant +12 volt.