Glöd lampan på golf diesel blinkar

patrik531
25 maj 2014 · 334 Inlägg
#1

Heej...
När jag startar bilen så lyser / blinkar inte glödlampan.. Men efter ett
Tag (typ 1min ) så börjar den blinka?? Vad kan felet vara då?? hmm

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Mack Forum- och sitemoderator
26 maj 2014 · 24 467 Inlägg
#2

Vad säger handboken?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 maj 2014 · 12 048 Inlägg
#3

Mack skrev:
Vad säger handboken?

Fel i glödsystemet. Kan vara felaktigt glödstift eller glödrelä. Men bilen borde starta fint i alla grader över -5. Gör den det?

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
patrik531
26 maj 2014 · 334 Inlägg
#4

Hybridsmurfen skrev:

Mack skrev:
Vad säger handboken?

Fel i glödsystemet. Kan vara felaktigt glödstift eller glödrelä. Men bilen borde starta fint i alla grader över -5. Gör den det?

den startar fin fint utan problem o diskutioner smile

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 maj 2014 · 9 801 Inlägg
#5

blinkande lampa=felkod  nått är fel är som motorlampan på en bensinbil!

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
xzit
26 maj 2014 · 448 Inlägg
#6

glödstift som är trasigt.
kolla på stiften och se om någon har "skjutits" ut en bit.

Xzit
Ulf_W bilder.ulfw.se
26 maj 2014 · 1 103 Inlägg
#7

Är glödstiften trasiga så slocknar lampan fortare, blinkar den finns det felkoder som Growe skrev ovan...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
patrik531
26 maj 2014 · 334 Inlägg
#8

okejj får kolla glödstiften sennare då smile

Rösta gärna på mina bilar Mvh
mrtmontana
15 juli · 115 Inlägg
#9

Bumpar denna istället för att starta ny.

Min Glöd lampan på golf SC -11 dieseln började blinka häromdagen, var på väg hem från Västerås och körde på 4:ans växel för att köra rent DPF och hade Cruise Control i och när jag sänkte hastigheten med Cruise controlen så började lampan att blinka, körde åt sidan stängde av bilen å starta den igen utan blinkande lampa.
Nu strunta jag i Cruise Control och körde som vanligt, vid omkörning växla jag ner från 5:an till 4:an och den började blinka igen...

Kan tillägga att de spöregnade ute och läst vissa som haft problem med fukt osv. Kommer hem kör en full scan med autel eu908 och den enda felkod den fick upp var P008700 Fuel Rail/System Pressure - Too Low, har nyss bytt spridarna å verkstan sa att sprintarna var dåliga, men kan denna felkod få glödgnings lampan att lysa?

Mvh

MNKY
15 juli · 182 Inlägg
#10

Får din bil en störning i motorstyrningen så ska förglödningslampan börja blinka.

mrtmontana
15 juli · 115 Inlägg
#11

MNKY skrev:
Får din bil en störning i motorstyrningen så ska förglödningslampan börja blinka.

Tack för svar, den har inte blinkat något mer nu och har inte raderat felkoden heller.

Är det bara att radera den köra någon dag, felsöka efter koder igen?
Eller bör man ta den till verkstaden på engång? Märker just ingen skillnad i motorns prestation

Senast redigerat av mrtmontana (15 juli )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 juli · 12 048 Inlägg
#12

Om nu spridarna är dåliga så kan lampan mycket väl börja blinka då förbränningen i cylindrarna blir ofullständig. Har du provat att "köra som en galning" i någon halvtimma?

Bara en tanke.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
mrtmontana
15 juli · 115 Inlägg
#13

Hybrid_ skrev:
Om nu spridarna är dåliga så kan lampan mycket väl börja blinka då förbränningen i cylindrarna blir ofullständig. Har du provat att "köra som en galning" i någon halvtimma?

Bara en tanke.

Hej,

Någon eller alla spridare knacka när jag köpte bilen, så dem är bytta allihop. 2 dagar efter bytet märkte jag att det lukta diesel å den läckte, verkstads chefen sa då att dem återanvänt sprintarna som var lite dåliga och om dem höll ner spridarna i sitt läge eller om dem var till bränslereturen uppfatta jag aldrig, men dem åtgärdade något med 1st spridare som inte riktigt var i läge och bränslereturen.

Det var just i hastigheten "100-120" den började blinka, har varit i dem hastigheterna förut utan problem, både före och efter spridarbyte, kanske får ta en tur till verkstaden och höra (=

Senast redigerat av mrtmontana (15 juli )

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang