Auris 2011 guppar vid körning

Eripe
18 juli · 5 Inlägg

Hej,

När jag kör Aurisen händer det att den börjar guppa upp och ner. Guppen är små men många och verkar komma från ojämnheter i vägen. Det är inte avhängigt hastighet och den guppar inte jämt men på samma sträckor. Har aldrig varit med om något liknande i en bil. Det påverkar inte körningen men är störande.

Vad kan vara fel? Är det stötdämparna?

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****
18 juli · 11 775 Inlägg

Eripe skrev:
Hej,

När jag kör Aurisen händer det att den börjar guppa upp och ner. Guppen är små men många och verkar komma från ojämnheter i vägen. Det är inte avhängigt hastighet och den guppar inte jämt men på samma sträckor. Har aldrig varit med om något liknande i en bil. Det påverkar inte körningen men är störande.

Eller vägen!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Eripe
18 juli · 5 Inlägg

Vettemannen skrev:

Eripe skrev:
Hej,

Eller vägen!

/Benny

Haha, ja. Men det guppar inte med andra bilar. Inte nån. Samma sträcka.

Svarte_Orm
18 juli · 2 113 Inlägg

Det låter lite tidigt att stötdämparna redan skulle vara slut. Eller har bilen gått ruskigt många mil, kanske på dåliga vägar?

Eripe
18 juli · 5 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Det låter lite tidigt att stötdämparna redan skulle vara slut. Eller har bilen gått ruskigt många mil, kanske på dåliga vägar?

Den har körts uppe i norr nånstans. 15k mil ungefär.

Ivel
18 juli · 535 Inlägg

Prova att gunga bilen och se om den fortsätter gunga.

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
Eripe
19 juli · 5 Inlägg

Ivel skrev:
Prova att gunga bilen och se om den fortsätter gunga.

Testade det. Den fortsätter inte utan rör sig stumt fram och tillbaka ett par gånger och stannar.

Lockwood
19 juli · 303 Inlägg

Resonans. Guppen i vägen råkar ha precis lagom avstånd för att din Auris skall komma i "självsvängning"?

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt