Mercedes benz e350 AMG batteri problem

Ivel
13 augusti · 619 Inlägg

Strålande att du uppdaterade.
Jag hoppas att felet är fixat nu och kollegan kan fortsätta njuta av sin E-klasse.

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
stoltosmart
13 augusti · 835 Inlägg

Ivel skrev:
Strålande att du uppdaterade.
Jag hoppas att felet är fixat nu och kollegan kan fortsätta njuta av sin E-klasse.

Nja nästa måndag v34 ska den begagnade  tändmodulen giftas in, men verkstan tror på denna lösning så hoppas

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
stoltosmart
19 augusti · 835 Inlägg

Ja dåsa var även tändmodulen inkopplad ingift och programmerats allt vad det heter.

Bilen startar jättefint inga problem första gången. 
Verkstan var ute o körde den varm.

Andra gången när jag och kollegan skulle hem starta den inte alls inte ett liv i bilen.
Inga felkoder, ström finns i batteriet.

Alltså det händer inget när man vrider på nyckeln, varför någon som har nån idé?

Bilen är kvar på verkstan dom hoppades på att kunna kika på det i veckan.

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 augusti · 12 094 Inlägg

Bra segt. Antar att din kollega börjar bli lite halvtrött tysken. Håll oss uppdaterade. Ungefär var i landet är ni?

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
stoltosmart
4 september · 835 Inlägg

Efter mycket felsökning från verkstan sida på både det ena o andra lyckades de inte få igång den.
Men fick ett tips att det kunde vara någon jordkabel som bråkade.
Efter detta tips felsökte verkstans jordkablarna och mycket riktigt var det en jordkabel som var lös/dålig.
Så nu funkar bilen lika fint som innan för kollegan.
Tycker det är lustigt dock att bilen startade och gick fint på första försöket efter reparationerna men för att sen inte överhuvdtaget vilja starta.
Men skit samma nu är det löst för han.

panda666
4 september · 3 075 Inlägg

skönt att de löste sig, svårt o hitta vad som krånglar ibland va. hur fan blir en jordkabel lös? vibrationer o sånt eller kanske räcker bara me vanlig körning som gör att dom kommer lös till slut.

Brådhis * Voff voff *
4 september · 4 617 Inlägg

stoltosmart skrev:
Efter mycket felsökning från verkstan sida på både det ena o andra lyckades de inte få igång den.
Efter detta tips felsökte verkstans jordkablarna och mycket riktigt var det en jordkabel som var lös/dålig.
Tycker det är lustigt dock att bilen startade och gick fint på första försöket efter reparationerna men för att sen inte överhuvdtaget vilja starta.

Finns det alltså en risk att jordkabeln var ursprungsfelet...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
stoltosmart
4 september · 835 Inlägg

Brådhis skrev:

stoltosmart skrev:

//Brådhis

Hmm den tanken har inte slagit mig, men visst skulle det väl kunna vara så antar jag.

Men då skulle väl verkstan ej fått felkoder eller?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 september · 12 094 Inlägg

panda666 skrev:
skönt att de löste sig, svårt o hitta vad som krånglar ibland va. hur fan blir en jordkabel lös? vibrationer o sånt eller kanske räcker bara me vanlig körning som gör att dom kommer lös till slut.

Kanske något tillbehör som blivit eftermonterat. När jag monterar sådant är jag extremt noga med jordpunkterna. Men bra att TS kollegas bil nu fungerar.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
Ivel
4 september · 619 Inlägg

stoltosmart skrev:

Brådhis skrev:

stoltosmart skrev:

//Brådhis

Hmm den tanken har inte slagit mig, men visst skulle det väl kunna vara så antar jag.

Saknas kontakt/spänning är det vanligt med allehanda spännande felkoder då ECU:er får totalt tokspunk vid spänningsfall.
Det är mycket möjligt att det var hela orsaken, en lös glappande kabel, tyvärr.

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
Brådhis * Voff voff *
4 september · 4 617 Inlägg

stoltosmart skrev:

Brådhis skrev:

stoltosmart skrev:

//Brådhis

Som Ivel skriver är det mer regel än undantag att boxar får spader, slutar göra sitt jobb och spottar ur sig mängder med felkoder när matningen glappar och/eller ej lever upp till vad boxen kräver.

Jordfel ställer till mycket elände...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt