Mercedes benz e350 AMG batteri problem

stoltosmart
4 september 2019 · 884 Inlägg

Brådhis skrev:

stoltosmart skrev:
Efter mycket felsökning från verkstan sida på både det ena o andra lyckades de inte få igång den.
Men fick ett tips att det kunde vara någon jordkabel som bråkade.
Efter detta tips felsökte verkstans jordkablarna och mycket riktigt var det en jordkabel som var lös/dålig.
Så nu funkar bilen lika fint som innan för kollegan.
Tycker det är lustigt dock att bilen startade och gick fint på första försöket efter reparationerna men för att sen inte överhuvdtaget vilja starta.
Men skit samma nu är det löst för han.

Finns det alltså en risk att jordkabeln var ursprungsfelet...?

//Brådhis

Hmm den tanken har inte slagit mig, men visst skulle det väl kunna vara så antar jag.

Men då skulle väl verkstan ej fått felkoder eller?

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 september 2019 · 17 380 Inlägg

panda666 skrev:
skönt att de löste sig, svårt o hitta vad som krånglar ibland va. hur fan blir en jordkabel lös? vibrationer o sånt eller kanske räcker bara me vanlig körning som gör att dom kommer lös till slut.

Kanske något tillbehör som blivit eftermonterat. När jag monterar sådant är jag extremt noga med jordpunkterna. Men bra att TS kollegas bil nu fungerar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Brådhis * Voff voff *
4 september 2019 · 10 244 Inlägg

stoltosmart skrev:

Brådhis skrev:

stoltosmart skrev:
Efter mycket felsökning från verkstan sida på både det ena o andra lyckades de inte få igång den.
Men fick ett tips att det kunde vara någon jordkabel som bråkade.
Efter detta tips felsökte verkstans jordkablarna och mycket riktigt var det en jordkabel som var lös/dålig.
Så nu funkar bilen lika fint som innan för kollegan.
Tycker det är lustigt dock att bilen startade och gick fint på första försöket efter reparationerna men för att sen inte överhuvdtaget vilja starta.
Men skit samma nu är det löst för han.

Finns det alltså en risk att jordkabeln var ursprungsfelet...?

//Brådhis

Hmm den tanken har inte slagit mig, men visst skulle det väl kunna vara så antar jag.

Men då skulle väl verkstan ej fått felkoder eller?

Som Ivel skriver är det mer regel än undantag att boxar får spader, slutar göra sitt jobb och spottar ur sig mängder med felkoder när matningen glappar och/eller ej lever upp till vad boxen kräver.

Jordfel ställer till mycket elände...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang