Ljusstyrka i H4-dioder

V4Bergman
6 oktober 2019 · 140 Inlägg

granadadr skrev:
jag hade kollat ev spänningsfall,, och ev kopplat in relä går ju fort,, å sen kört med osram nightbreaker lazer,, helt ok lampor,, dioder för halvljus å helljus suger,, dels bländar dem,, dels så får dem sämre ljusutbyte,, blir heltenkelt sämre lux

Det är spänningsfall i hela systemet så gott som. Säkringsdosan blev grön av löst oxid när jag dränkte den i CRC oxidlösare.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
granadadr
6 oktober 2019 · 7 284 Inlägg

V4Bergman skrev:

granadadr skrev:
jag hade kollat ev spänningsfall,, och ev kopplat in relä går ju fort,, å sen kört med osram nightbreaker lazer,, helt ok lampor,, dioder för halvljus å helljus suger,, dels bländar dem,, dels så får dem sämre ljusutbyte,, blir heltenkelt sämre lux

Det är spänningsfall i hela systemet så gott som. Säkringsdosan blev grön av löst oxid när jag dränkte den i CRC oxidlösare.

prova du men blir din huvudvärk när du inser att dioder suger till H4 smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
V4Bergman
6 oktober 2019 · 140 Inlägg

granadadr skrev:

V4Bergman skrev:

granadadr skrev:
jag hade kollat ev spänningsfall,, och ev kopplat in relä går ju fort,, å sen kört med osram nightbreaker lazer,, helt ok lampor,, dioder för halvljus å helljus suger,, dels bländar dem,, dels så får dem sämre ljusutbyte,, blir heltenkelt sämre lux

Det är spänningsfall i hela systemet så gott som. Säkringsdosan blev grön av löst oxid när jag dränkte den i CRC oxidlösare.

prova du men blir din huvudvärk när du inser att dioder suger till H4 smile

Har väl övergivit den iden lite. Mest för att lyktorna kommer isa ígen i vinter. Det för de ju nästan redan nu med H4 halogen. wink Däremot är det lite andra lampor jag tänker byta ut.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang