Luktar bränt och "dunkar"

ErikaVG
9 december 2019 · 3 Inlägg

Hej!

Jag har köpt en lite äldre Huyndai Getz.
Nu när vi körde igår så började det lukta väldigt bränt, det kändes som att det kom från vänster sida fram. Det luktade även utanför bilen. Det dunkade även lite emellanåt.
Detta har hänt innan, men det är inte beständigt.
Jag stängde då av värmen och AC:n, och fick för mig att detta hjälpte lite. Jag gissar bara att det kan ha med värmen att göra, men är osäker då jag verkligen inte kan något om bilar, för att vara ärlig.
Är det någon som kan ha en idé vad det kan vara?

zzr9409209
9 december 2019 · 716 Inlägg

Känn om bromsarna blir varma..

zemet
9 december 2019 · 4 037 Inlägg

Ta bilen till en verkstad eller någon kunnig bekant.
Låter som ett fel som kommer leda till att du blir stående vid vägen eller potentiellt ännu värre.

Är det en kass drivknut eller liknande riskerar du att slå sönder saker om den går av och det blir betydligt dyrare. Kolla upp detta snarast och använd inte bilen i onödan innan du vet om det är säkert att köra eller inte är mitt råd.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
ErikaVG
9 december 2019 · 3 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Känn om bromsarna blir varma..

Kändes inte som något var varmt. Kunde inte lokalisera varifrån det luktade bränt heller. Men försvann när jag sänkte värmen.

ErikaVG
9 december 2019 · 3 Inlägg

zemet skrev:
Ta bilen till en verkstad eller någon kunnig bekant.
Låter som ett fel som kommer leda till att du blir stående vid vägen eller potentiellt ännu värre.

Är det en kass drivknut eller liknande riskerar du att slå sönder saker om den går av och det blir betydligt dyrare. Kolla upp detta snarast och använd inte bilen i onödan innan du vet om det är säkert att köra eller inte är mitt råd.

Ja, jag är lite rädd att den börjar brinna eller något annat. Jag vill ju hoppas att det kanske bara är värme eller fläktrelaterat. Får väl försöka ta honom till Mekonomen eller något dyl. Tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang