Går inte starta!

Pernil
29 december 2019 · 18 Inlägg

Hej alla!
Gäller en Cheva Caprice 1988 brougham 305.
Har bytt fördelare (brytarlöst), kablar, stift, tändspole. Nu går fanskapet inte igång, har provat alla möjliga förslag från nätet, men icke, har gnista, men tänder inte, fick den och gå i ett läge, men den hosta som en lungsjuk och spydde svart smörja ur röret, kan tillägga att katalysator är borta för tillfället (har en ny som ska till, måste finnas för besiktning).
Innan jag bytte fördelare gick bilen ganska bra, men ibland misstände den och fick förslaget att byta fördelare, hela fördelaren var alldeles rostig.
Är det någon som haft liknande problem, tacksam för all hjälp och få igång den.
/PeÅ

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 december 2019 · 14 058 Inlägg

Pernil skrev:
Hej alla!
Gäller en Cheva Caprice 1988 brougham 305.
Har bytt fördelare (brytarlöst), kablar, stift, tändspole. Nu går fanskapet inte igång, har provat alla möjliga förslag från nätet, men icke, har gnista, men tänder inte, fick den och gå i ett läge, men den hosta som en lungsjuk och spydde svart smörja ur röret, kan tillägga att katalysator är borta för tillfället (har en ny som ska till, måste finnas för besiktning).
Innan jag bytte fördelare gick bilen ganska bra, men ibland misstände den och fick förslaget att byta fördelare, hela fördelaren var alldeles rostig.
Är det någon som haft liknande problem, tacksam för all hjälp och få igång den.
/PeÅ

Har du kopplat in allt rätt? Är det nya grejor du satt dit eller gamla begagnade delar?

/Beny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
M123
29 december 2019 · 962 Inlägg

Många gånger har vederbörande mekaniker rivit ur fördelaren på fel varv och således är inte kolven i topp när du nolla den och sätter rotor på ettans cylinder.
Nolla om igen och titta 3n gång till så du är rätt.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Pernil
29 december 2019 · 18 Inlägg

Bara nya grejer, jag var och fråga butiken om det kunde vara fel fördelare? Men fick svar att ska vara en universal som går till olika GM motorer!

M123
29 december 2019 · 962 Inlägg

Pernil skrev:
Bara nya grejer, jag var och fråga butiken om det kunde vara fel fördelare? Men fick svar att ska vara en universal som går till olika GM motorer!

Finns bara två olika modeller, en för stora hålet i insuget vilket kom 85 har jag för mig. Lilla för det till tidernas begynnelse.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Skitungen
29 december 2019 · 199 Inlägg

Tror också som ovan, att du råkat koppla fel någonstans.

Utmarks-Loke
29 december 2019 · 5 840 Inlägg

Ja, först kolla igen att alla tändkablar sitter på rätt plats, sedan kolla att den står rätt så det tänder där det skall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang