Köpråd: BMW X1 xDrive20d Sport model eller V60 2.0 D3 150 momentum Adv.

JonFredrik
15 januari 2020 · 2 Inlägg

Hej vänner,

Jag har ett jobb som kräver tjänstebil och är nu och funderar mellan antigen en BMW X1 eller en Volvo V60. ( se spec. i ämne.)

Som ni nog förstår så är jag helt blank kunskapsmässigt angående bilar och skulle mer än gärna uppskatta råd från Er som kan.

För tillfället kör jag en V60 D3 Business advanced och i ärlighetens namn så är det bästa med min Volvo just motorvärmare via volvo on call. Vet ni om BMW erbjuder något liknande? Utöver detta är ordet fritt, tar gärna emot så mycket grymma tips som möjligt då det är en bil som kommer användas flitigt i alla väderlekar, så komfort och säkerhet prioriteras högt, men "roligheten" är givetvis en viktigt faktor också. smile

Tack på förhand!

panda666
15 januari 2020 · 4 228 Inlägg

Hej!

Kört massvis me x1 och enligt min personliga åsikt så är dom jättetråkiga, tungstyrda och allmänt skräp. Den modellen fyller absolut ingen funktion tycker ja. Kör hellre x3, 3 serie eller 5 serie dom är mycket vettigare val då dom är riktiga bmw och inte som x1 som är tyvärr bara ful. Dom gamla vetja är svåra o hitta me bränslevärmare men dom nyare har säkert då vet ja inte säkert ifall man kan aktivera det som man kan göra me volvo. Alltså osäker ifall dom har nått som volvo on call. Skulle sj välja lätt v60/s60 före x1 alla dagar i veckan. Nu vet ja inte budgeten eller vad du FåR köpa men pröva en 5serie eller en merca e klass det blir riktigt svårt att slå den komforten man får.

Utmarks-Loke
16 januari 2020 · 5 809 Inlägg

X1 är baserad på Mini med tvärställd motor och baserad på framhjulsdrift, det vill säga inte någon riktig BMW. Då kan du lika gärna välja en toyota RAV4 eller motsvarande, hela finessen med BMW är ju ändå borta. Det finns helt enkelt inget som kompenserar för de dåliga sidorna längre.

panda666
16 januari 2020 · 4 228 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
X1 är baserad på Mini med tvärställd motor och baserad på framhjulsdrift, det vill säga inte någon riktig BMW. Då kan du lika gärna välja en toyota RAV4 eller motsvarande, hela finessen med BMW är ju ändå borta. Det finns helt enkelt inget som kompenserar för de dåliga sidorna längre.

x1 är allmänt ful, tråkig, tungstyrd, ful inredning, dåliga stolar och helt blä. Förstår inte varför man kommer på den modellen alls. Det kommer alltid folk till oss och frågar om de nått fel på styrningen, men dom brukar bara vara allmänt tungstyrda som att servon är paj och inte lättstyrda som a6-f10-w212. För min del tycker ja om el servo, helt briljant.

JonFredrik
16 januari 2020 · 2 Inlägg

panda666 skrev:
Hej!

Kört massvis me x1 och enligt min personliga åsikt så är dom jättetråkiga, tungstyrda och allmänt skräp. Den modellen fyller absolut ingen funktion tycker ja. Kör hellre x3, 3 serie eller 5 serie dom är mycket vettigare val då dom är riktiga bmw och inte som x1 som är tyvärr bara ful. Dom gamla vetja är svåra o hitta me bränslevärmare men dom nyare har säkert då vet ja inte säkert ifall man kan aktivera det som man kan göra me volvo. Alltså osäker ifall dom har nått som volvo on call. Skulle sj välja lätt v60/s60 före x1 alla dagar i veckan. Nu vet ja inte budgeten eller vad du FåR köpa men pröva en 5serie eller en merca e klass det blir riktigt svårt att slå den komforten man får.

Okej, tack för tipsen! Jag tror vi får välja upp till 3 Serie dock med med lite högre avdrag. Men får ta och kika på en 3 serie faktiskt när du säger så. Men nu vet jag att X1 är utesluten åtminstone, haha.

panda666
16 januari 2020 · 4 228 Inlägg

JonFredrik skrev:

panda666 skrev:
Hej!

Kört massvis me x1 och enligt min personliga åsikt så är dom jättetråkiga, tungstyrda och allmänt skräp. Den modellen fyller absolut ingen funktion tycker ja. Kör hellre x3, 3 serie eller 5 serie dom är mycket vettigare val då dom är riktiga bmw och inte som x1 som är tyvärr bara ful. Dom gamla vetja är svåra o hitta me bränslevärmare men dom nyare har säkert då vet ja inte säkert ifall man kan aktivera det som man kan göra me volvo. Alltså osäker ifall dom har nått som volvo on call. Skulle sj välja lätt v60/s60 före x1 alla dagar i veckan. Nu vet ja inte budgeten eller vad du FåR köpa men pröva en 5serie eller en merca e klass det blir riktigt svårt att slå den komforten man får.

Okej, tack för tipsen! Jag tror vi får välja upp till 3 Serie dock med med lite högre avdrag. Men får ta och kika på en 3 serie faktiskt när du säger så. Men nu vet jag att X1 är utesluten åtminstone, haha.

Varsågodis!

Om det går kolla även på 4 serien, finns me 4 dörrars och har bra me bagage. Eller varför inte en 5 serie om möjligt. Annars är 3 serie helt ok. Lycka till och återkom gärna med vad det blev, kul o veta^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang