Pumpen drivs måhända av kamrem.
Fel på kamrem, även om den bara kuggat, orsakar ventilsallad.
Kan inte just din bil. Men Caddy och Passat har jag haft erfarenhet av.
I dieselpumpen, från vilka rören till spridarna går, satt en elektromagnet, som påverkade en ventil, för tillförsel av bränsle. Alltså en form av stopp.
På nämnda bilar, var det bara att koppla en kabel från plus till just den elektromagneten, efter att ha lossat den dom satt där sen tidigare. Gick att köra, tills vi hittade reläet som matade elektromagneten.
Satt strax ovanför höger knä.
Bände isär och lödde om.
Satt även ett spjäll på grova luftslangen till insugningsröret. Fungerar också som stopp. Ska vara öppet nör motorn ska gå.
Den krånglade också.
Nu kan det hända att du har en annan pump, med andra kabelanslutningar, ön vad jag hade.
En diesel tänder på startspray, om kamrem sitter rätt och är hel.