Varvtalsregulator A-traktor

Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 januari 2020 · 13 673 Inlägg

varvtalsregulator godkänns väldigt sällan..  och polisen hittar en strömbrytare DIREKT!    Det du ska köra med är en hastighets spärr som låser varvtalen   det är godkänt förutsatt att det inte går att modda.   numera flashar man ecu på nyare traktorerna så gör dom bara 30 och betydligt svårare för en 15åring att ta bort ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 februari 2020 · 13 673 Inlägg

Ivel skrev:
1. Den lilla fartskillnaden på en inhängnat område är mest akademisk då inhägnade områden sällan är större än någon kvadratkilometer.

2. Om farten aldrig ska "missbrukas" vad nu det betyder så behöver den inte finnas tillgänglig.

3. Att fråga om råd gällande olagligheter strider mot forumets regler.

4. Jag har ett gäng nybakade moralkakor jag också, men med risk för att du får diabetes av mängden serverar jag dom inte.

5. Vill du köra fortare än 33km/h, kör personbil istället.

6. Jag har också varit ung och förstår din frustration, men du får acceptera att gubbarna i forumet menar väl så du också blir en bilburen ungdom när du initialt skulle kunna bli det istället för att harva buss vid 20års ålder.

7. Reglerna för framförande av A-traktor finns av en anledning, bla har det med individers mognadsgrad kontra framföra ett större fordon. Du får ju krasst sett framföra en A-traktorreggad Volvo F16 när du är 16.

8. Lycka till med traktoriet och kör försiktigt.

på punkt 7. får du faktist redan som 15åring köra  a-traktor  med ett Am körkort. 

men håller med dig i övrigt..  det kan låta tråkigt men konsekvenserna med en olaglig a-traktor kan vara stora..    dels att man riskerar sitt framtida körkort.   man riskerar sina föräldrars körkort.  och inte nog med det man riskerar sitt och sina kamraters liv.   genom att dom blivit hårdare med bes och sånt så gäller det att ha en 100% laglig traktor minst 1gång varje år.   Dessutom är poliserna som jobbar med att kolla a-traktorerna inga idioter  dom har sätt ALLA olika försök att lura polisen.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
uhlin
1 februari 2020 · 2 831 Inlägg

Mack skrev:

SuzukiJimny999 skrev:
Tack det är precis det jag tänker men behöver råd på vissa metoder hur man kan göra!

Varför sa du då inte detta från första början?

Nej, jag anar oråd jag.

Må samtidigt passa på att gratulera alla er som försökt avråda från dylikt mixtrande.
Det finns ändå hopp för mänskligheten.

Om det nu vore så att TS skulle vara på inhägnat område, vilket inte jag heller tror var syftet då det var tal på att det var tråkigt med fordon på vägen som gör 30 så är det lika olagligt ändå att åka efter allmän väg med en sån.

Finns där en strömbrytare som polisen hittar ( och det gör dom ) så har det ingen betydelse alls vilket läge brytaren står på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang