Varvtalsregulator A-traktor

SuzukiJimny999
30 januari 2020 · 15 Inlägg

Tjena.

Jag ska inom några veckor montera en varvtalsregulator på min Suzuki Jimny. Bilen kommer att spärras på 30 km/h men både jag och farsan vill att den ska kunna gå snabbare.

Min fråga är alltså finns det någon typ av strömbytare eller liknande man kan koppla från varvtalsregulatorn in i bilen?
Har läst om att vissa kopplar H-reggen in i en gammal stereo som man sedan ska kunna justera inifrån bilen. Jag har även hört att man ska kunna använda en kabelsko. Har någon förslag eller en bättre förklaring på hur man monterar dessa lösningar??

Tacksam för svar!

Senast redigerat av SuzukiJimny999 (30 januari 2020)

Xebers76
30 januari 2020 · 2 270 Inlägg

Kör i 30 tills du är 18 år sen kan du köra fortare! smile

Inte det svaret du ville ha såklart

Senast redigerat av Xebers76 (30 januari 2020)

SuzukiJimny999
30 januari 2020 · 15 Inlägg

Jag förstår att man tänker så men frågar enbart efter tips och råd!

torsen
31 januari 2020 · 7 238 Inlägg

Om jag läser rätt "mellan raderna" så är du ute efter att köra fortare.
I s f finns (som du redan säkert vet) EU-mopedbilar.
Dock tycker jag att du har gjort absolut rätt bilval - har själv Jimny - dock EJ A-traktorreggad.
Med risk att framstå som "en av dom läbbiga gubbarna som nedlåtande klappar dig på huvudet" så tycker jag absolut du ska slå det här med att manipulera varvtalsregulatorn ur hågen.
Torskar du så får du inget lämp när du fyller 18 utan måste vänta minst 2 år.
Och DET kommer att svida.

uhlin
31 januari 2020 · 2 834 Inlägg

Vill du ta körkort när du blir 18?
Blir du påkommen får du inget lämp på minst 2 år.

Är du inte så noga med körkort så kör på... Tror inte du får några råd härifrån dock.

Med detta vill jag säga, tänk dig för, och dina föräldrar åker på det med om nåt skulle hända och det kommer fram den kunnat gå fortare. Vare sig den gjort det eller inte just då.

( Tycker det är oansvarigt från din pappa om nu han vill det med)

zzr9409209
31 januari 2020 · 716 Inlägg

Och står din pappa för försäkringen/ägare så blir det ordentliga böter om/när du torskar,pga att det är dagsböter,han tjänar troligen mer pengar än dig!! Så ingen kommer troligen visa hur man gör med det hela,jag vet precis hur man kan göra men kommer att skriva något om det..

Senast redigerat av zzr9409209 (31 januari 2020)

uhlin
31 januari 2020 · 2 834 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Och står din pappa för försäkringen/ägare så blir det ordentliga böter om/när du torskar,pga att det är dagsböter,han tjänar troligen mer pengar än dig!!

Det har ingen betydelse då det är föräldrarna/ målsmän som är ansvariga tills dess barnen fyllt 18 år.

Så båda åker på det på ett eller annat vis.

SuzukiJimny999
31 januari 2020 · 15 Inlägg

Jag tror alla vi är överens om att d är tråkigt och irriterande med bilar som toppar 33km/h och jag snackar inte om att köra 100km/h utan Max 60km/h! smile

SuzukiJimny999
31 januari 2020 · 15 Inlägg

Jag frågade endast för råd hur man gör är medveten om konsekvenserna som finns.

uhlin
31 januari 2020 · 2 834 Inlägg

SuzukiJimny999 skrev:
Jag tror alla vi är överens om att d är tråkigt och irriterande med bilar som toppar 33km/h och jag snackar inte om att köra 100km/h utan Max 60km/h! smile

Det är tråkigt att vänta på grönt ljus med då man väntar på det ska slå om från rött, helt okej att åka då?

En bil gör mer än 30 km/h, men nu var frågan A- traktor och de får göra 30, sån är lagen och den kan vi inte ändra.

Visst, jag är själv inte guds bästa barn, kan köra lite för fort ibland men aldrig att jag skulle äventyra körkortet och utsätta andra för fara.

Tänk dig för, hur kul är det då dina kompisar tar körkort och där sitter du med spärrtid.

Fast visst.... Som du skrev, är du medveten om riskerna, och de är inte så små om du ska upp till 60 km/ h.

SuzukiJimny999
31 januari 2020 · 15 Inlägg

Äventyra körkortet? Det handlar om att jag vill kunna ta mig fram effektivt samt att alla mina vänner har antingen en mopedbil som toppar 50-55 km/h utan trimm eller A-traktor med 50+km/h!

Mew
31 januari 2020 · 2 160 Inlägg

SuzukiJimny999 skrev:
Äventyra körkortet? Det handlar om att jag vill kunna ta mig fram effektivt samt att alla mina vänner har antingen en mopedbil som toppar 50-55 km/h utan trimm eller A-traktor med 50+km/h!

Jo men om du blir stoppad i en a-traktor som går 50km/h så är det just det du gör, äventyrar körkortet. Fattar om du tycker att vi är väldans tråkiga allihop, men att vänta tills du är 20+ med att ta körkort om du har otur, det är tråkigare.

uhlin
31 januari 2020 · 2 834 Inlägg

Hur har du tänkt dig att åka lagligt i över 50 km/h med A-traktor?

Ditt traktorkort ryker direkt om du blir påkommen, vilketrisken är stor du kommer göra.

SuzukiJimny999
31 januari 2020 · 15 Inlägg

Men gud förbannat. Jag frågor om råd och om ingen är villig att ge råd, skriv inte svar jag redan vet om. Jag vet redan om alla konsekvenser!

Xebers76
31 januari 2020 · 2 270 Inlägg

Så du vill ha hjälp med att göra något direkt olagligt och blir sur på oss för att vi inte vill hjälpa dig med det?

SuzukiJimny999
31 januari 2020 · 15 Inlägg

Jag kommer ändå aldrig missbruka farten på något sätt och köra fortare än andra

uhlin
31 januari 2020 · 2 834 Inlägg

SuzukiJimny999 skrev:
Jag kommer ändå aldrig missbruka farten på något sätt och köra fortare än andra

Låt den då göra 30!

-jimmy
31 januari 2020 · 377 Inlägg

Antar att du vill köra 30 km/h på allmänväg och snabbare i inhägnat område. Går det inte bara montera en brytare på ena kabeln eller flera ?

SuzukiJimny999
31 januari 2020 · 15 Inlägg

Tack det är precis det jag tänker men behöver råd på vissa metoder hur man kan göra!

Mack Forum- och sitemoderator
31 januari 2020 · 26 149 Inlägg

SuzukiJimny999 skrev:
Tack det är precis det jag tänker men behöver råd på vissa metoder hur man kan göra!

Varför sa du då inte detta från första början?

Nej, jag anar oråd jag.

Må samtidigt passa på att gratulera alla er som försökt avråda från dylikt mixtrande.
Det finns ändå hopp för mänskligheten.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang