Volvo & Saab - Drifting, bana och lek

Tråden kommer att innehålla mina projekt, vilket för tillfället är en Volvo 944 ämnad för drifting samt en Saab 9-5 som tjänstgör som bruksbil men även rastas på olika bandagar. Utöver dessa kommer även andra dumma idéer får utrymme.

Ahrlings

  • 14 Följare
  • 1 819 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 april
Ahrlings
8 december 2019 · 13 Inlägg
#1

Utan att veta varför har jag genom de få år man haft körkort ramlat in på Volvo och Saab. Vill tro att uppväxten med Volvo har spelat in samt att äldre volvos driver i rätt ända på bilen har gjort att man hamnat där man gjort. Sen råkade Volvon hamna i delar i samband med ett kopplingsbyte och behövde då en pendlarbil. Efter mycket om och men slutade man upp med en Saab 9-5 från 07 som mer och mer bli anpassad för banan utan att tumma på funktionen till vardags.

Under tiden Volvon var i delar gled bygget mer och mer över till att bli ämnat för drifting och drog ut på tiden av många anledningar. Målet är nu att bilen ska bli klar till sommaren för att då få se hur bra den håller samt hur väl den är anpassad för sitt syfte. Förhoppningsvis blir det några besök till Driftbash för att äntligen för köra bilen men även för att se vart man har flyttat problemen och de svaga länkarna efter alla ombyggnationer.

Saaben skall få sig uppdateringar ifall tid och pengarna finns för det, annars duger den gott som pendlarbil och trackday bil för tillfället.

Senast redigerat av Ahrlings (8 december 2019)

Ahrlings
8 december 2019 · 13 Inlägg
#2

Får nog börja med att presentera det projekt som jag skruvar på mest med för tillfället. Bilen är en Volvo 945 från 97 som jag kom över för 2000kr då den är obesiktigad och hade dåliga handbromsbackar. Motorn är en B230fk med automatlåda, tyvärr, som har ca 36000 mil bakom sig.

Planen med bilen är att den ska bli en respektabel vinterbil för att kunna leka med när snön faller, om den någonsin gör det i Stockholm vill säga.

Då handbromsbackarna var dåliga enligt ägaren byttes dessa först, väl under bilen såg jag att avgassystemet mest troligen var detsamma som monterades för 22 år sedan. Detta hade sett bättre dagar då det var x antal rosthål i det. Så det åkte ur och ersattes med vad som fanns i garaget, ett 3" system med sportkatt och liten bakre dämpare.

När oljan och lyftfilter byttes tyckte jag att det var lite konstigt att kylarvattennivån sjunkit efter att det fyllts på dagen innan. Det var då blött under utgången från kylaren, visade sig att hela flänsen hade gått av. Iväg till skroten var att fixa en ny. Väl på plats med den, vad jag hoppades skulle vara en bättre begagnad, visade det sig att den var spräckt och läckte som ett durkslag. Tillbaka till skroten, ny kylare som visade sig fungera perfekt.

Under tiden jag låg under fronten blev jag lite orolig över hur extremt rostiga signalhornen var, speciellt då kontakterna hade gått av på den ena. Förstår inte hur de tänkte när Volvo placerade dem under fronten närmast marken... Hur som helst tog man återigen det som fanns i garaget vilket var Biltemas gashorn. Min tanke var att sätta dem lite diskret bakom grillen men kompisen hade en annan idé som jag inte kunde säga nej till. Så monteringen skedde utanpå grillen med kompressorn bakom grillen, spännande att se om besiktningen har några synpunkter på detta.

Framöver skall handbromsen justeras in och sen iväg till besiktning. Efter besiktning kommer eventuellt TXR:s lilla styrvinkelkit åka på då det ligger ett på hyllan tillsammans med en svetsad diff, då slungdiffen som sitter just nu inte riktigt gör sitt jobb. Den slutgiltiga touchen blir en 3" 90 graders krök som riktas snett uppåt för varför inte, alltid retar det någon! wink cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-090c43bbabcca2ec240f2feb5787f2b2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-08eafc91f3dd5c91332f71cd675da551.jpg

Ahrlings
12 januari · 13 Inlägg
#3

Under julledigheten fick Harry Potter den kärleken som behövdes för att han skulle glida genom besiktning med blanka papper. Det enda besiktningsmannen påpekade var att det stod SAAB på varningstriangeln, vilket han inte tyckte passade sig i en Volvo, hahaha.

Förra helgen kom det även lite snö under 6h och då passade vi på att kvalitetstesta bilen. Så nu kan jag lämna sladdgaranti på bilen, dock var det något ovant att sladda med automatlåda. Eftersom att det inte verkar komma mer snö nu så kommer den att snyggas till för att sedan säljas så att fokuset kan läggas på Rödluvan som nu står på pallbockar igen.

Än så så länge har ett sprängskydd byggts till rödluvan, måttat upp styrstopp om skall sitta innanför de inre styrlederna som en vän till mig skall 3D printa och monterat bort ett AC rör som skall bytas pga hål.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-3fae042ce7bcdec73b2f8b3d157166ac.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-4d9a53d2c04cb1c1874781fc98939252.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-0fcc09d864be1b5a3b96712a3ada172e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-3095b1dd6cd0a6b607da2dfc7a7bb3e3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-2358962a1eb6bb5e909d3983bee564c8.jpg

turbonova gillar en riktig burnout
12 januari · 1 027 Inlägg
#4

Detta följes smile

Ahrlings
12 januari · 13 Inlägg
#5

turbonova skrev:
Detta följes smile

Hoppas du kommer gilla det du ser! big_smile

Joel_Wiklund
14 januari · 388 Inlägg
#6

Helvete vilken snygg Saab det står där i bakgrunden wink
Bygg klart de där styrstoppen nu, så den är klar när jag kommer hem.

Ahrlings
23 januari · 13 Inlägg
#7

Joel_Wiklund skrev:
Helvete vilken snygg Saab det står där i bakgrunden wink
Bygg klart de där styrstoppen nu, så den är klar när jag kommer hem.

Ja men visst är den, har för mig att den kallas Gandalf eller något liknande wink
Om du inte har något bättre för dig kan du alltid få svarva till dem till mig, haha!

Ahrlings
23 januari · 13 Inlägg
#8

Då ingen snö har kommit än så har jag gett upp detta med vinterbil och bestämt mig för att sälja Harry Potter. Innan det var möjligt var jag dock tvungen att sno ett AC-rör som hade smält på Rödluvan, då grenröret sitter väldigt nära, så att jag förhoppningsvis kan få AC:n att fungera på den till sommaren då det alltid är skönt med en sval bil. Passade även på att montera värmeskydd på AC röret för att, förhoppningsvis, minska risken att det smälter igen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-233540e1c1d3c6dcc7ab85cb7f2d2b54.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-0cea09332c1246f2f6075ec7ee873f24.jpg


Jag började även fundera på hur jag skall lösa en bättre vevhusventilation till Rödluvan då PET-flaskor inte känns som en hållbar lösning i framtiden. Tidigare har jag funderat på en catchtank till oljan men då jag inte haft problem med flamfällen som sitter orginal än så tänker jag bara koppla slangarna så det blir ett slutet system. Lade en beställning från DO88 tidigare idag för att kunna knåpa ihop detta under nästa vecka.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-1a4dab4046324caec8fbf895376e6d77.jpg

Under helgen han jag även montera en LED-ramp på Blåvalen. Under ett längre tag har jag kollat runt efter en ramp som lyser bra och som kan monteras diskret. Fick tips på en från Swedol som var väldigt tunn och tur nog var nedsatt under januari, så den beställdes. Väldigt smidig installation och mycket nöjd med ljusbilden nu då rampen en bra bit fram och helljusen med xenon lampor täcker upp sidorna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-3f72483a01b4675d399d6a3cbb031724.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-8a493e1ec45e91216563f8dd070394ea.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-6ab694cabbd1539da3269e4fcd2c8819.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-ac918ca2b7d333d40b7ff0410c59298e.jpg

Under helgen som kommer blir det fokus på rödluvan då en tröskel fick en del stryk tidigare i höstas efter en dikeskörning och insåg även då att den var väldigt rostig. Så det ska kapas bort och svetsas dit ny plåt.

Ahrlings
23 januari · 13 Inlägg
#9

Jag kan även passa på att ge en kort beskrivning av de två projekt man har då dem inte har fått den presentationen de förtjänar enligt mig wink

Rödluvan är en Volvo 944 med B230FK motor som köptes för några år sedan då jag ville byta ut min tidigare bil. När den inhandlades var redan motorn genomgången och förbättrad med H-profil stakar och smidda kolvar tillsammans med en 15G turbo från 850R. Efter ett halvår eller så började kopplingen, som var av 712 modell, slira och när den ändå skulle bytas köptes värre saker i form av 765 tryckplatta med 6-puck sinterlamell. I samma veva hittade en vän till mig ett grenrör med tillhörande turbo för en billig peng på facebook och det var här det spårade. Nu efter ca 2.5 år har väldigt mycket hänt med bilen men tyvärr har körtiden inte alls blivit som önskat. Målet nu är att ha klart bilen till påsk så att den kan användas på det sätt den är byggd för under sommaren och jag håller tummarna för att slippa problem, men det vi nog alla är att lura sig själv lol
Skulle gissa på att bilen för tillfället levererar strax under 300HK vilket känns som lagom för att lära sig köra på ställ.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-d89822609200b08dedd4c01aaf88db33.jpg

Bild från inköpsdagen cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-0fcc09d864be1b5a3b96712a3ada172e.jpg

Senaste bilden som togs innan den återigen hamnade på pallbockar roll


Blåvalen är en Saab 9-5 2.3t som inhandlades som en bruksbil. Vid inköpet insåg vi rätt fort att den är optimerad på något sätt då den går en hel del bättre än en vanlig 2.3t. Under samma sommar fick @Joel_Wiklund mig att gå med i Saab Turbo Club of Sweden då de anordnar bandagar som är gratis för medlemmarna, dock hade jag bara möjlighet att köra en gång den sommaren men fick självfallet mersmak på det hela. Innan bandagen uppdaterades bilen med Yellowstuff belägg och annan bromsvätska för vara säker på att bilen stannade. Efter bandagen gjorde sig de 32000 mil som bilen gott till känna och det fick beställas hem nya bussningar till subframe och länkarmar big_smile
Blåvalen har fått sitt namn efter hur den beter sig på banan, vilket är precis som en blåval då upphängningen är helt original. Den får dock uppdateringar allt eftersom att saker ger upp eller pengar finns då Rödluvan prioriteras i första hand. Näst på tur skall turbon bytas mot en TD04 för att minska risken för turboras och om pengar finns skall sänkningsfjädrar inhandlas. Jag är dock chockad över hur bra bilen har funkat med tanke på hur långt den gått och vad jag har utsatt den för. På det stora hela är det endast enkla slitagedelar som har behövts bytas och jag hoppas det fortsätter på samma sätt smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-72eb27bab8c2ada1fa8e31dabd5d3f74.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-0cf83fda0d8e4aa722c6c40f891e09af.jpg

Ahrlings
24 februari · 13 Inlägg
#10

Inte hänt så mycket på sistone pga sjukdom samt resa men i helgen fick man lite gjort.

För det första är Harry Potter såld då jag inte hade någon användning av den längre pga snöbristen. Så nu kommer det väll komma några centimeter, haha lol
Nu kommer jakten börja på en 250cc endurohoj istället så får se vad man blir med. Kikar på KTM, Yamaha, Huskvarna eller Suzuki. Någon som har erfarenheter av dem och kan dela med sig? smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-19976d999255fd2b5c522c1eacfb2b93.jpg

Rödluvan har fått lite kärlek då den mosade tröskeln nu är bortkapad. Beställde en ny från Mekonomen som jag skall börja passa in under veckan och kommande helg. Behöver dock förstärka upp vissa sektioner innan tröskeln åker på igen. Första gången man gör karossarbete på detta sätt så alla tips och trix tas gärna emot big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-a583dc23ca03f37332ed4a274ae24193.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-f1c06fb050affdcf50a7ba57e7710e13.jpg

Ahrlings
2 mars · 13 Inlägg
#11

Då man såg några vårtecken förra veckan började motivation krypa på och det började klia i fingrarna för att få Rödluvan klar inför sommaren. Då jag inte kunde fortsätta med tröskeln då kompressorn dött och vill gärna ha tryckluft för att förhindra brand vid svetsningen så gav jag mig på turbo och downpipe.

Tidigare år har jag haft problem med att downpipen lägger sig mot ramen med en del resonans som följd så fixade först ett fäste så den kan skruvas fast i växellådan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-c589967acf9fc29f62bc0bac63ef44bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-16c5cdfa8eaedc15729f0085620e0e86.jpg

När svetsen även var framme hjälpte jag en vän att svetsa ihop sista biten på hans avgassystem till hans E46a.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-6555964b5f9bc18a0228ee600f305f44.jpg

Inför besiktning plockas TB-58an bort och en 15G sätts dit istället för att inte väcka för mycket uppmärksamhet. Så det blev nästa sak att ge sig på.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-9701adef68b4168fbbfaf47f26f6600a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-e0d6557a3d62b916b22cd503deb67408.jpg

Passade på att kolla över tändkablar och stiften. Insåg då att två tändkablar börjat smälta då downpipen ligger för nära toppen. Blir att beställa nya och sätta på värmeskydd framöver för att förhindra att det händer igen.

Även haft problem med oljeläckage under bilen så passade på att kolla över oljeledningar och såg då att min tattarlösning till oljeretur in i blocket har gett med sig, så blir att slå ner en AN adapter framöver för att förhindra läckage.

I lördags åkte man iväg och utökade sin samling med leksaker med en Husqvarna TE250.
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-d8c46496df5bfef3dfaa99dc222eee51.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-3739a59958926a51aab77e734a65d2e7.jpg
En 4 takts Enduro som körts väldigt sparsamt sen 2010 då den köptes ut ny så nu ska man bara lära sig att tämja den också big_smile

Slutligen har även Blåvalen fått sig en behövlig tvätt roll
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-ff6f7772859bdda9fa656348bb95cca5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-ab41ad359b1018b9fc7b83400761208e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-2b7933f44c37c49f311e8b5b7d517b25.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-c96cc5a2fe07fcd107871b41677709ab.jpg

Nästa gång man är i garaget hoppas jag att tändkablar och bränsleslang (behöver byta pga torrsprickor) har kommit till Rödluvan så att turbomonteringen kan bli klar samt förflyttningen av BTR. smile

Senast redigerat av Ahrlings (2 mars )

Mr_Lööf
7 mars · 1 616 Inlägg
#12

Kul att man fick se bilen man fotade i höstas i Värmland. wink
Denna tråden kommer att följas. smile

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ahrlings
7 mars · 13 Inlägg
#13

Mr_Lööf skrev:
Kul att man fick se bilen man fotade i höstas i Värmland. wink
Denna tråden kommer att följas. smile

Tack för bra bilder! big_smile
Den kommer säkert att synas på flera av STCS bandagar i sommar. Skall byta turbo, bromsar samt serva den så är man redo för att ge järnet på banorna igen. wink

Hoppas du kommer gilla tråden! smile

Mr_Lööf
7 mars · 1 616 Inlägg
#14

Ahrlings skrev:
Tack för bra bilder! big_smile
Den kommer säkert att synas på flera av STCS bandagar i sommar. Skall byta turbo, bromsar samt serva den så är man redo för att ge järnet på banorna igen. wink

Hoppas du kommer gilla tråden! smile

Varsågod!

Kul att höra att det blir fler träffar! Kommer att försöka va på alla träffar iaf. Blir det en 15T du monterar i bilen? Vad för bromsar har du tänkt dig?

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ahrlings
7 mars · 13 Inlägg
#15

Mr_Lööf skrev:

Ahrlings skrev:
Tack för bra bilder! big_smile
Den kommer säkert att synas på flera av STCS bandagar i sommar. Skall byta turbo, bromsar samt serva den så är man redo för att ge järnet på banorna igen. wink

Hoppas du kommer gilla tråden! smile

Varsågod!

Kul att höra att det blir fler träffar! Kommer att försöka va på alla träffar iaf. Blir det en 15T du monterar i bilen? Vad för bromsar har du tänkt dig?

Då ses vi förhoppningsvis!
Ja precis, blir en 15T så jag slipper ras på GT17 aggregatet. Tanken är större spridare i framtiden när pengar finns så att man skulle kunna få några extra ponnysar. Saknade några när jag körde mot en Porsche Boxster på Mantorp i somras. Var snabbare i kurvorna men hade inte en chans på rakorna.

Kör med Yellowstuff belägg så ska byta till nya belägg bara samt byta till fräsch bromsvätska smile

Ahrlings
31 mars · 13 Inlägg
#16

Nu har det varit tyst här ett tag men lite har det hänt senaste veckorna även fast ekonomin inte varit på ens sida.

Har lagt en del fokus på att få till snyggare dragningar av soppaslang i motorutrymmet samt bättra på oljereturen från turbon.

Då soppaslang hade torkat och behövde bytas så kunde man lika gärna snygga till. Tidigare satt BTRen precis vid fuelrailen vilket skapade lite konstiga böjar på slangarna. https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-1a4dab4046324caec8fbf895376e6d77.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-59b951a584641bdc3dc78833ba7f3b0e.jpg

Köpte hem nylonomspunnen bränsleslang för att göra det ordentligt men AN kopplingarna jag hade var inte anpassade för det *suck*. Då jag ville få ihop det och inte har möjlighet att köpa nya kopplingar fick det bli 8mm bränsleslang.
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-dc4fa1ef42f3ecd6e464b3bb2aea167b.jpg

Byggde ett nytt fäste för att BTRen inte skulle ta i huven och drog nya slang. Blev väldigt nöjd med placeringen. Nu saknas bara vacuumslangen som fixas till helgen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-732c8ddd6964661f5a177e1b9b20d5ed.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-39813e097ec7c343801ef862710ec509.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-e596312d542600d2a790dbd9c12afaca.jpg

Köpte även en adapter från speeding för att slå ned i blocket och väntar nu på en adapter för att kunna slutföra då adaptern är An12 men slangen AN10. Har nu insett hur svårt det är att mäta upp vilken storlek i mm de olika AN storlekarna är. lol Hoppas inte att det tar i oljefiltret dock. https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-e3ba42ddfb26336588c9dc64a01d15a5.jpg

Då en tändkabel börjat smälta pga värmen från turbo och DP byttes denna och värmeskydd monterades. Hoppas slippa samma problem framöver.
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-0b220a8c2d6c028ba5d89dd3d2a834a8.jpg

Även funderat på hur vevhusventilationen ska dras snyggare och börjar få till en snyggare lösning tycker jag. Saknas lite småsaker för att få ihop det men ni förstår nog idén på bilden.
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-ebae25a0f712542b657b61d2dd5a37cb.jpg

Slutligen insåg jag även att avgastempgivaren brunnit av så väntar på en ny givare för att fixa till det också.
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-ae9e354fb8b00f6fea604706ab26ac7e.jpg

Våren är snart här och det innebär att bilen behöver bli klar snart så ett kol kommer läggas på cool

Ahrlings
22 april · 13 Inlägg
#17

De senaste veckorna har det hänt lite olika saker. Till en början börjar Volvon närma sig besiktning även fast det är några saker kvar. 15G turbon sitter nu på plats istället för TB-58an.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-80a56e39a9128171e8670039974e10e7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-74f8a9e64c0f9ab6fad17327268785ff.jpg

Då expansionskärlet är flyttat för att inte smälta annars fick det bli en snabblösning som ni ser på bilden. Vevhusventilationen är även den tillfixad, blir förhoppningsvis ännu lite bättre när TB-58an är tillbaka.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-4eea0d1c6ecc2ab90800cc7b27fd6f4a.jpg

Den nya oljeretursanslutningen är även den på plats även fast det blev väldigt tight mot oljefiltret.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-22cf360e1451981dafc1f967510b7227.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-9172820b77601e77679704836f7c19e8.jpg

BTR:en är nu färdiginnstallerad. Blev väldigt nöjd med placeringen och dragningen av slangarna jämfört med tidigare.

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-1a4dab4046324caec8fbf895376e6d77.jpg

Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-453db7a01f51b6fb29b155d1a7e175e4.jpg

Har ännu inte tagit tag i tröskeln då det tar emot lite då jag inte gjort något liknande förut, men helgen är vigd för att i alla fall börja.

Blåvalen har fått en enkel men väldigt uppskattad uppgradering. Jag har ett tag stört mig väldigt mycket på att växellspaksknoppen varit så extremt sliten, vilket är förståeligt då bilen gått 33000 mil. Blev ett byte som inte tog mer än 2 minuter och köpte knoppen via Ebay för några hundringar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-d46631f6558d473a3e8e6c25ec8c4f52.jpg

Följande gör man för att byta:
1. Ta tag och vrid knoppen för att bryta splinesen i plast i knoppen.
2. Dra sedan knoppen uppåt, då kommer du få med dig damask och backspärren.
3. Pilla loss de tre fästena som man kommer åt underifrån om de inte släpper av sig själv.
4. Tryck dit den nya knoppen på backspärren.
5. Montera på växelspaken igen, se till att få den rakt och känn efter att du träffar splinesen.
6. Tryck till och använd det självklara interieöt verktyget hammaren tillsammans med bubbelplast (för att inte skada knoppen) och slå tills allt är på plats.
7. Montera damasken i spåren och njut.

Slutligen har ännu ett projekt dykt in i garaget. Blev en Yamaha SR 250 från 1980 som stått i två år. Den startar och går men behöver lite kärlek för att bli riktigt fin. Blir att ta tag i någon gång framöver.

https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231214/231214-1937617dfe6ada7c9bed19aead503b2e.jpg

Sponsrade tjänster
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang