Maxxecu race eller link g4x fury?

ChrisO
17 maj 2020 · 447 Inlägg

Tjenare.

Håller på att bygga en evo 5 som ska bli ren gatbil på ca 450-500 hk. Har sån sjukt stor beslutsångest vilket av dessa spruten man ska satsa på. De blir ju en rätt rejäl prisökning från maxxecu race vs link g4x fury ( nästan 10 000 kr). Är de nån här som är insatt i om det är värt dom extra pengarna för link? Här är lite vad jag behäver styra, kan dock hända att man har missat nån funktion.

Tack på förhand

Maxxecu:
https://www.speeding.nu/p/motorstyrning … 13075.html

Link fury g4+ (link g4x har inte kommit ut än). Dock  är de mycket snabbare bara än g4+:
http://www.linkecu.com/products/wirein-ecus/g4-fury/

Va de ska klara:

Ac (kompressor samt fläkt, varvtalsreglering)
1 kylfläkt och acfläkt
Oljetryck
Vattentemp
Coil on plug
Check engine light
Bränsletryck samt temp
Insugstemp
Oljetemp
Laddtrycksstyrning samt visa laddtryck
Knacksensor
Lufttemp
Farthållare
E-gas
Mapsensor
Flexifuel
Tomgångsmotor
Ecudata till dubbeldinstereo
Lambasond (lsu 4.9)
Vvt

Senast redigerat av ChrisO (17 maj 2020)

Janneutanb
18 maj 2020 · 7 271 Inlägg

Jag gillar Maxx eftersom dom är svenskar så man stöder ett lokalt företag samt att dom har riktigt bra support och ofta har möjlighet att lägga in funktioner ifall det är något man saknar.

Lite osäker på om den kan pwm-styra fläkten utan pwm-modulen, vilket är en extrakostnad på nån tusenlapp.
Annars är jag rätt säker på att den klarar alla dina krav.
ECU-data till stereon kräver dock att du kan installera mdash appen för att fungera.

Finns ett par grupper på Facebook som är dedikerade till maxxecu om du vill ha mer hjälp och råd än enbart från tillverkare/åf.
Maxxecu community och maxxecu projects heter dom.

ChrisO
18 maj 2020 · 447 Inlägg

Janneutanb skrev:
Jag gillar Maxx eftersom dom är svenskar så man stöder ett lokalt företag samt att dom har riktigt bra support och ofta har möjlighet att lägga in funktioner ifall det är något man saknar.

Lite osäker på om den kan pwm-styra fläkten utan pwm-modulen, vilket är en extrakostnad på nån tusenlapp.
Annars är jag rätt säker på att den klarar alla dina krav.
ECU-data till stereon kräver dock att du kan installera mdash appen för att fungera.

Finns ett par grupper på Facebook som är dedikerade till maxxecu om du vill ha mer hjälp och råd än enbart från tillverkare/åf.
Maxxecu community och maxxecu projects heter dom.

tjenare.

tack för tipset. fick lite mer info idag ang pwm modulen. mnan tror faktiskt jag skiter i den.hittade också grupperna som du rekommenderade med så ska se lite vad dom säger.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang