Dieselvärmare eberspächer

Braap88
16 oktober 2020 · 38 Inlägg

TJo!

Någon som har  koll hur mycket en ny Eberspächer D5WS 12v eller styrenheten kostar utomlands ?
Har kollar runt lite men hittar inget bra svar.

Har en eberspächer på min V50 som krånglar och jag tror det är styrenheten och den verkar vara ganska dyr, så tänkte om det var billigare utomlands.


MVH

simlar
16 oktober 2020 · 5 516 Inlägg

Inte mycket billigare, sök på Ebay.
Finns inga piratdelar till varken Webasto eller Eberspächer vad jag hittat så priserna är väldigt lika.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 oktober 2020 · 17 376 Inlägg

Ofta är det brännaren som krånglar. Den går att byta. Är den hopbyggd med bilens system eller finns det även separat dosa/timer?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Braap88
17 oktober 2020 · 38 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Ofta är det brännaren som krånglar. Den går att byta. Är den hopbyggd med bilens system eller finns det även separat dosa/timer?

Den är ihopp med bilens system.

Jesper328
18 oktober 2020 · 2 333 Inlägg

Vad är symptomen?
Oftast när det kommer till att byta styrenheten som ligger runt 7500kr, så är det smartare att köpa en ny värmare för 10.000kr då du får garanti på den.

Up the RA
Braap88
19 oktober 2020 · 38 Inlägg

Jesper328 skrev:
Vad är symptomen?
Oftast när det kommer till att byta styrenheten som ligger runt 7500kr, så är det smartare att köpa en ny värmare för 10.000kr då du får garanti på den.

Den försöker starta men får felkod på förbränningsfläkt. Ja kanske bäst att kolla på ny.

Jesper328
19 oktober 2020 · 2 333 Inlägg

Braap88 skrev:

Jesper328 skrev:
Vad är symptomen?
Oftast när det kommer till att byta styrenheten som ligger runt 7500kr, så är det smartare att köpa en ny värmare för 10.000kr då du får garanti på den.

Den försöker starta men får felkod på förbränningsfläkt. Ja kanske bäst att kolla på ny.

Är fläkten bytt då?
De kostar inte så mycket, har för mig att de ligger runt 1700kr plus packningar.
Man byter dom rätt så snabbt också.

Up the RA
Braap88
20 oktober 2020 · 38 Inlägg

Jesper328 skrev:

Braap88 skrev:

Jesper328 skrev:
Vad är symptomen?
Oftast när det kommer till att byta styrenheten som ligger runt 7500kr, så är det smartare att köpa en ny värmare för 10.000kr då du får garanti på den.

Den försöker starta men får felkod på förbränningsfläkt. Ja kanske bäst att kolla på ny.

Är fläkten bytt då?
De kostar inte så mycket, har för mig att de ligger runt 1700kr plus packningar.
Man byter dom rätt så snabbt också.

Den är inte byt. Läste någonstans att man skulle skruva ur fläkten och testa den på 12v direkt, om den snurra då så var det styrenheten. Ska skruva ur den i helgen och prova lite.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang