Bmw 520i atraktor

Lukas123
18 november 2020 · 1 Inlägg

Hej undrar om man behöver spärra växlarna på en bmw 520i sedan som a traktor om man har ecu strypning.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 november 2020 · 17 478 Inlägg

Lukas123 skrev:
Hej undrar om man behöver spärra växlarna på en bmw 520i sedan som a traktor om man har ecu strypning.

Nej det behöver du inte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Brådhis * Voff voff *
19 november 2020 · 10 279 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Lukas123 skrev:
Hej undrar om man behöver spärra växlarna på en bmw 520i sedan som a traktor om man har ecu strypning.

Nej det behöver du inte.

Det beror väl på? Som jag förstått det kan besiktningen ha åsikt om att bilen kan rulla fortare än 33 km/h på tex femmans växel på tomgångsvarv. Då blir det underkänt ändå. (Om den är manuell alltså)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 november 2020 · 17 478 Inlägg

Brådhis skrev:

Hybrid_ skrev:

Lukas123 skrev:
Hej undrar om man behöver spärra växlarna på en bmw 520i sedan som a traktor om man har ecu strypning.

Nej det behöver du inte.

Det beror väl på? Som jag förstått det kan besiktningen ha åsikt om att bilen kan rulla fortare än 33 km/h på tex femmans växel på tomgångsvarv. Då blir det underkänt ändå. (Om den är manuell alltså)

Aj du. Där sa du något. Då är det ju tomgångsmotorn som reglerar framfarten. Detta har jag förträngt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang