Kylarvätskan

yoni
17 november 2020 · 19 Inlägg

Hej, jag märkte att jag hade kylarvätskan under min. strecken därav fyllde jag med vätska efter ca 20-30 min körning så hade kylarvätskan återigen hamnat under min strecken dock såg jag inte kylarvätskan rinna  ner vad kan det bero på?

uhlin
17 november 2020 · 2 834 Inlägg

Hur mycket fick du fylla på första gången? Tänkte på nån luftficka som släppte efter du fyllt på.

Annars är det ju sannolikt läckage på nåt ställe.

Fyll på igen och se om det försvinner, isåfall har du läckage

Senast redigerat av uhlin (17 november 2020)

yoni
18 november 2020 · 19 Inlägg

Fyllde på med nytt idag och det har ej läckt den här gången .. konstig även när vätskan var under min. lyste inte någon varningslampa i panelen har ni någon ide vad det kan bero på?

husseman
18 november 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm, gissar på nåt Franskt skit..lampor lyser när de inte ska, o skiter i att lysa när det behövs. Du hade nog bara lite luft i systemet. Håll koll på vätskenivån o fortsätter det försvinna, så har du problem. Fast då måste vi veta Bilmärke o motorkod. Lycka till

mvh/husse

Lucif3r
19 november 2020 · 2 208 Inlägg

Det är ju inte ovanligt att givarna för kylvätskan ger upp med åren. Ibland har man "tur" att dom nara fastnat och går att få liv i igen, ibland har dom gett upp helt.

Utan att veta vad det är för bil det rör sig om är det dock svårt att säga om det är ett vanligt fel på din modell eller ej.

yoni
19 november 2020 · 19 Inlägg

Tack för era svar, jag har en Suzuki swift 2005 automat

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang