Vettemannen
>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 januari 2021
· 14 049 Inlägg
Robmal skrev:
Sonen har en Volvo 740 -87 med en B230F som är ombyggd till epa. En regulator från Loh Electronics är monterad för att hålla nere hastighet och varvtal. Allting har fungerat perfekt fram tills några veckor sedan då det började krångla. När vi vrider på tändningen så reagerar inte bränslemätaren och när vi startar får vi inget utslag på varvräknaren, felet uppträdde först intermittent men nu är det konstant.
Det är bara bränslemätaren och varvräknaren som inte funkar, övriga instrument och lampor funkar som de ska.
Vi har bytt elkopplingen på tändningslåset men inte hela tändningslåset.
Vad anser ni att nästa steg är i felsökningen, börjar få ont om idéer?
Jag är inte så duktig på sånt här men testa att byta tändningslåset. Förhoppningsvis kommer det in nån mer på forumet som kanske har mer koll.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!