Däck stretch "tyskstuk"

EPG Kärnkraftstomte
31 oktober 2020 · 766 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
??? Varför göra på detta viset?? Ser ju bara töntigt ut!

Äntligen någon som vågar säga som det är.
Dock tycker jag nog att det snarare är mer töntigt än vad det ser ut.

Jag menar, en sänkt bil kan ju se skitfrän ut och en förutsättning för att inte däcket ska ta i insidan av skämkanten när den är så sänkt är nog att stretcha däcken.

Däremot är det ganska opraktisk eftersom att det är ju mindre gummi som har kontakt med backen och för mig går väghållning före utseende.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
FabianTsi
1 november 2020 · 208 Inlägg

EPG skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
??? Varför göra på detta viset?? Ser ju bara töntigt ut!

Äntligen någon som vågar säga som det är.
Dock tycker jag nog att det snarare är mer töntigt än vad det ser ut.

Jag menar, en sänkt bil kan ju se skitfrän ut och en förutsättning för att inte däcket ska ta i insidan av skämkanten när den är så sänkt är nog att stretcha däcken.

Däremot är det ganska opraktisk eftersom att det är ju mindre gummi som har kontakt med backen och för mig går väghållning före utseende.

Någon som vågar säga som det är? Det är ju precis det som är felet! På internet vågar alla säga som det är, och känner ett måste att göra så, även om tråden skriven för de som gillar stretch.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
Brådhis * Voff voff *
1 november 2020 · 10 275 Inlägg

Tänk på att det är i det närmaste omöjligt att klara belastningsindex på däcken när man väljer så pass smala och "små" hjul.

(Fast jag misstänker att jag talar för döva öron eftersom stretch-folket knappast prioriterar varken väghållning eller trafiksäkerhet...) wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
FabianTsi
1 januari 2021 · 208 Inlägg

Är det svårt att montera 165:or med 40 profil på 7" breda fälgar?

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 januari 2021 · 13 732 Inlägg

jag körde 185/35-17 på 7" utan problem.

men skulle jag kunna slippa det hade jag gjort det men finns inga bredare däck som har lägre profil.. hade gärna kört 215/30-17 istället

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
FabianTsi
2 januari 2021 · 208 Inlägg

Growe skrev:
jag körde 185/35-17 på 7" utan problem.

men skulle jag kunna slippa det hade jag gjort det men finns inga bredare däck som har lägre profil.. hade gärna kört 215/30-17 istället

Så bra. Nu undrade jag mer om det är problem att sätta på däcken på fälgen, eller om man måste hålla på med stargas eller andra specialverktyg?

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang