Iskörning

Maduce
15 februari 2021 · 47 Inlägg

Tjena! Några som kört på is som har filmat lite? kan va kul och se hur det ser ut runt om i landet.
Fick stå över körandet själv i år men agerade kameraman åt mina polare.

Så här såg det ut i Södra Småland ca 30cm is:
https://www.youtube.com/watch?v=tqYP4KWVfLU&t=29s

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
torsen
15 februari 2021 · 7 234 Inlägg

Trevlig film och duktigt kamerajobb!
Tänk bara på att sjön måste vara godkänd för bilkörning.
Missundsamma miljönissar kan ta regnumren och anmäla.

Bassiehof
15 februari 2021 · 1 777 Inlägg

Det kan vara vattentäkt, och störa vattenlevande djur. Tanklösa töntar.

MammDiin
15 februari 2021 · 2 019 Inlägg

Vad har du för drönare?

Maduce
15 februari 2021 · 47 Inlägg

torsen skrev:
Trevlig film och duktigt kamerajobb!
Tänk bara på att sjön måste vara godkänd för bilkörning.
Missundsamma miljönissar kan ta regnumren och anmäla.

Tack! har fått ett litet intresse för att filma nu när bilen är paj...!
Sjän Är ¨privat¨ om man nu kan säga så.

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
Maduce
15 februari 2021 · 47 Inlägg

MammDiin skrev:
Vad har du för drönare?

DJI Phantom 3

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
Maduce
15 februari 2021 · 47 Inlägg

Bassiehof skrev:
Det kan vara vattentäkt, och störa vattenlevande djur. Tanklösa töntar.

Är ingen vattentäkt där big_smile tror vi livade upp djurlivet då folk som fiskade på andra sidan sjön fick massor av fisk.
Tur så drivs min drönare på el som förmodligen kommer från karlshamns oljekraftverk så den är grön och fin big_smile

Senast redigerat av Maduce (15 februari 2021)

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
Utmarks-Loke
16 februari 2021 · 5 833 Inlägg

Här hos mig har de kört nonstop de sista helgerna på en pytteliten sjö som heter Heevattnet, men det verkar inte finnas några filmer

Bassiehof
16 februari 2021 · 1 777 Inlägg

Maduce skrev:

Bassiehof skrev:
Det kan vara vattentäkt, och störa vattenlevande djur. Tanklösa töntar.

Är ingen vattentäkt där big_smile tror vi livade upp djurlivet då folk som fiskade på andra sidan sjön fick massor av fisk.
Tur så drivs min drönare på el som förmodligen kommer från karlshamns oljekraftverk så den är grön och fin big_smile

Så du har inte fattat att sjöar och vattendrag är ett nätverk som drabbas av de lögner du tror på? Om du förorenar en sjö som står i direkt eller indirekt förbindelse med en vattentäkt kan dricksvatten förorenas. Har du inget lärt dig av dumpningen av gifttunnor i både mark och hav? Ni stressar djur, vilket är djurplågeri.

Maduce
16 februari 2021 · 47 Inlägg

Bassiehof skrev:

Maduce skrev:

Bassiehof skrev:
Det kan vara vattentäkt, och störa vattenlevande djur. Tanklösa töntar.

Är ingen vattentäkt där big_smile tror vi livade upp djurlivet då folk som fiskade på andra sidan sjön fick massor av fisk.
Tur så drivs min drönare på el som förmodligen kommer från karlshamns oljekraftverk så den är grön och fin big_smile

Så du har inte fattat att sjöar och vattendrag är ett nätverk som drabbas av de lögner du tror på? Om du förorenar en sjö som står i direkt eller indirekt förbindelse med en vattentäkt kan dricksvatten förorenas. Har du inget lärt dig av dumpningen av gifttunnor i både mark och hav? Ni stressar djur, vilket är djurplågeri.

En båt motor som släpper ut sina avgaser under sjö vattnet som ljuddämpare påverkar inte djur livet och vatten miljön lika mycket då? Skulle iskörning påverka detta så mycket skulle det väll vara förbjudet enligt lag?

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
Maduce
16 februari 2021 · 47 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Här hos mig har de kört nonstop de sista helgerna på en pytteliten sjö som heter Heevattnet, men det verkar inte finnas några filmer

Är fruktansvärt skoj. kör säkert och ha kul!

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
Bassiehof
16 februari 2021 · 1 777 Inlägg

Maduce skrev:

Bassiehof skrev:

Maduce skrev:

Är ingen vattentäkt där big_smile tror vi livade upp djurlivet då folk som fiskade på andra sidan sjön fick massor av fisk.
Tur så drivs min drönare på el som förmodligen kommer från karlshamns oljekraftverk så den är grön och fin big_smile

Så du har inte fattat att sjöar och vattendrag är ett nätverk som drabbas av de lögner du tror på? Om du förorenar en sjö som står i direkt eller indirekt förbindelse med en vattentäkt kan dricksvatten förorenas. Har du inget lärt dig av dumpningen av gifttunnor i både mark och hav? Ni stressar djur, vilket är djurplågeri.

En båt motor som släpper ut sina avgaser under sjö vattnet som ljuddämpare påverkar inte djur livet och vatten miljön lika mycket då? Skulle iskörning påverka detta så mycket skulle det väll vara förbjudet enligt lag?

Hur många raketforskare har undersökt saken? Ni gör bara antaganden och vinklar allt till er fördel utan att veta. Men att döma av hans vittnesmål om att fiskare fick upp en massa fisk är det djurplågeri. NÄ, JAG BARA SKOJADE, säger han då! Tanklösa töntar är vad de är!

Maduce
16 februari 2021 · 47 Inlägg

Bassiehof skrev:

Maduce skrev:

Bassiehof skrev:

Så du har inte fattat att sjöar och vattendrag är ett nätverk som drabbas av de lögner du tror på? Om du förorenar en sjö som står i direkt eller indirekt förbindelse med en vattentäkt kan dricksvatten förorenas. Har du inget lärt dig av dumpningen av gifttunnor i både mark och hav? Ni stressar djur, vilket är djurplågeri.

En båt motor som släpper ut sina avgaser under sjö vattnet som ljuddämpare påverkar inte djur livet och vatten miljön lika mycket då? Skulle iskörning påverka detta så mycket skulle det väll vara förbjudet enligt lag?

Hur många raketforskare har undersökt saken? Ni gör bara antaganden och vinklar allt till er fördel utan att veta. Men att döma av hans vittnesmål om att fiskare fick upp en massa fisk är det djurplågeri. NÄ, JAG BARA SKOJADE, säger han då! Tanklösa töntar är vad de är!

Vi tänkte åka ut en runda idag efter jobbet, häng med! så ska du se hur skoj det är!

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang