5512
Sök

Opel Astra diesel 08. Drar ur ström ur batteriet.

1 Inlägg
21 februari 2021
Trådstartare
Bilen går i 5 minuter med nyladdat batteri.
Kabeln från generatorn är bränd,  kan det vara startmotorn som läcker fungerar med laddat batteri.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 357 Inlägg
21 februari 2021
jannelar skrev:
Kabeln från generatorn är bränd,  kan det vara startmotorn som läcker fungerar med laddat batteri.

Kan det vara så att batteriet inte är i gott skick utan du tror att det är laddat fast det är tvärtom.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

6 229 Inlägg
21 februari 2021
För att ett friskt batteri skall kunna tömma sig på 5 minuter måste någonting vara vitglödande varmt. Så som Benny skriver, tömmer sig batteriet så snabbt så mår det inte bra.

* Voff voff *
10 987 Inlägg
21 februari 2021
jannelar skrev:

Om en kabel är bränd lär det vara där du ska börja kolla. Vilken kabel från generatorn är det du menar?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Forummoderator
18 303 Inlägg
22 februari 2021
Utmarks-Loke skrev:
För att ett friskt batteri skall kunna tömma sig på 5 minuter måste någonting vara vitglödande varmt. Så som Benny skriver, tömmer sig batteriet så snabbt så mår det inte bra.

Japp den bör gå betydligt längre även om den inte laddar. Multimeter!!!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök