Vad är det här för ljud efter jag stängt av motorn? (Video)

Jonathanhusbil
22 februari 2021 · 27 Inlägg

Hej,

Jag märkte idag detta ljud efter jag stänger av motorn. Imorse hörde jag det en gång och nu efter varje gång jag stänger av motorn, det finns rätt lite diesel i tanken bör tilläggas.

Det låter mycket mer på videon då jag vinklar ner kameran, men är ändå utomhus och inte inne i motorn jag filmar.

Det som gjorts på bilen de senaste dagarna är att huvudcylindern till koppling bytts, ett nytt flexrör har monterats på avgassystemet (som förövrigt skallrar lite vid kallstart men detta ljudet låter mer mekaniskt?) samt att jag fått hjulinställning gjort idag. Det var eventuellt efter hjulinställningen imorse som detta började förresten, men han höll ju bara på med däcken och ej motorn.

Vad kan det vara, någonting relaterat till bränslepumpen? Det kan vara så att jag tycker att bränsepumpen låter lite längre än vanligt när jag her på tändningen men är osäker på det.

https://drive.google.com/file/d/1qNBXTY … sp=sharing

Med Vänliga Hälsningar
Jonathan

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 februari 2021 · 17 465 Inlägg

Ja du. Det där lät märkligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Bassiehof
22 februari 2021 · 1 777 Inlägg

Relä som fått spel?

jaka54
23 februari 2021 · 5 719 Inlägg

Hej!
Det låter som kedjerassel !-Precis som om motorn snurrar lite till efter att du stängt av den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang