7002
Sök

Volvo S60 2,4T automat -01. 2:a på färdbroms.

Forummoderator
18 356 Inlägg
14 mars 2021
Trådstartare
En granne besiktigade sin bil och fick följande:

"FÄRDBROMS SYSTEMFUNKTION (1.2.1) PEDAL SJUNKER"

Antar att bromscylinder sagt upp sig? Han undrar givetvis då han precis fått jobb igen och behöver bilen. Har troligen ont om pengar nu i början med.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Vettemannen
14 mars 2021
Hybrid_ skrev:

Antar att bromscylinder sagt upp sig? Han undrar givetvis då han precis fått jobb igen och behöver bilen. Har troligen ont om pengar nu i början med.

Ser två alternativ:
Laga bilen och kör.
Ställ bilen och åk kommunalt.

Det var detta jag kom på i all hast.

/Benny

Forummoderator
18 356 Inlägg
14 mars 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Hybrid_ skrev:

Laga bilen och kör.

Mycket hjälpsamt av dig.
Åka kommunalt är inte ett alternativ. Då får man åka till jobbet dagen innan...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Vettemannen
14 mars 2021
Hybrid_ skrev:
Vettemannen skrev:
Hybrid_ skrev:

Laga bilen och kör.

Mycket hjälpsamt av dig.

Jomen det är ju vad som gäller eftersom bilen verkar vara trasig. Annars kanske han kan samåka i bästa fall. Ni bor alltså mitt ute i ingenstans?

/Benny

Forummoderator
18 356 Inlägg
14 mars 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Hybrid_ skrev:
Vettemannen skrev:

Laga bilen och kör.

Mycket hjälpsamt av dig.

Jomen det är ju vad som gäller eftersom bilen verkar vara trasig. Annars kanske han kan samåka i bästa fall. Ni bor alltså mitt ute i ingenstans?

/Benny

Japp. Mitt ute i spenaten vad det gäller kommunala förbindelser.
Dessutom har killen småbarn. Räcker någon unge nyser på dagis så får han åka och hämta... Och jag jobbar ofta övertid på veckorna. Sjukt mycket att göra på jobbet för min del.

4 248 Inlägg
14 mars 2021
Man kan improvicera på kostnaden genom att åtminstånde handla ett rep-kit till huvudbromscylindern:  https://www.bildelaronline24.se/autofre … a/10976477

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

Forummoderator
18 356 Inlägg
14 mars 2021
Trådstartare
spillolja skrev:
Man kan improvicera på kostnaden genom att åtminstånde handla ett rep-kit till huvudbromscylindern:  https://www.bildelaronline24.se/autofre … a/10976477

Tack. Ett vettigt svar!

* Voff voff *
11 083 Inlägg
14 mars 2021
Nog kan väl sjunkande pedal även bero på ett läckande bromsrör eller ok.

Iofs borde man ju se vätska då någonstans, men värt att kolla upp iaf.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Fri fart för ett fritt folk!
14 911 Inlägg
14 mars 2021
ja det kan bero på flera olika saker.. men säkert huvudbromscylindern fördelen är ju att det är en volvo dessa dräller det av på skroten så det bör inte kosta mer än 1-2hundringar att köpa en på skroten om man kan skruva själv

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
18 356 Inlägg
14 mars 2021
Trådstartare
Growe skrev:
ja det kan bero på flera olika saker.. men säkert huvudbromscylindern fördelen är ju att det är en volvo dessa dräller det av på skroten så det bör inte kosta mer än 1-2hundringar att köpa en på skroten om man kan skruva själv

Tackar för detta.

Sök