3616
Sök

Spridare vill inte funka Volvo 945 b230fk 94a

5 Inlägg
21 mars 2021
Trådstartare
Tjena har en 945a som inte vill starta (b230fk 94a) har kollat typ allt jag kan tänka mig o läst till. Den får soppa upp till bränsle röret och får bra bränsle tryck kolla spridar rält o bytt de Och de klickar
Tog bort spridarna o kolla men de komer Inge. Den har bra o fin jord. Tog bort bränsle boxen o kolla hur den va lukta ige bränt och när vi öppna den såg de Inge konstigt ut. Har bytt kamaxel givare. Bytt spridare dock till ett par till b230fd men tänkte ba kolla om de kom soppa med dom men nej inget. Någon som har nå tips på vad felet kan va

108 Inlägg
22 mars 2021
startar den med startgas?

Stora fötter - Stora skor

5 Inlägg
22 mars 2021
Trådstartare
johanbrolin skrev:
startar den med startgas?

Ja den startar med start gas

245 Inlägg
22 mars 2021
Har du bytt något av styrbox eller nyckel? Låter som när min gamla 945 inte ville starta efter byte av tändningslås. Startspärren kände inte igen nyckeln till den boxen. I och för sig är det väl ingen startspärr på en -94?

5 Inlägg
22 mars 2021
Trådstartare
eferm skrev:
Har du bytt något av styrbox eller nyckel? Låter som när min gamla 945 inte ville starta efter byte av tändningslås. Startspärren kände inte igen nyckeln till den boxen. I och för sig är det väl ingen startspärr på en -94?

Tänkte samma käns konstigt att den har start spärr på den

245 Inlägg
22 mars 2021
Annars får du prova å sätta i ett trimchip då slipper du startspärren

5 Inlägg
22 mars 2021
Trådstartare
eferm skrev:
Annars får du prova å sätta i ett trimchip då slipper du startspärren

Aa funderar på de men bytte Styr box idag dock va dom sista siffrorna fel gamla va 219 nya 207 gå de eller måste de va 219

Sök