Fortkörning prövotid

Utmarks-Loke
22 mars 2021 · 5 840 Inlägg

Med erfarenheten lär man sig var man kan köra för fort utan risk, och att inte köra så mycket för fort att man blir av med körkortet. Några tusen i bot är en sak, men att bli av med körkortet svider. För min del skulle det bli sju kilometer promenad enkel väg för att handla mat.

it_mutt Avstängd
23 mars 2021 · 10 388 Inlägg

DR02 skrev:
Fick nu beslutet och det blev 2 månader indraget körkort, sedan behöver jag göra om alla moment för ett nytt körkort. Även om jag skickade in pappret om att jag behövde körkort för arbete nu i sommar samt för mina planer som lagerarbetare men de bestämde sig för att behålla de 2 månader som lagen säger.

Vet att jag kört fort och förtjänar det men har tappat all respekt för dem med tanke på att jag låg 3 km/h över bara en varning, detta är förfan en gånghastighet mellan och de kunde inte tänka sig sänka mitt straff en månad ens.. drygt som fan

3km över? Ja det är ju också ett sätt att uttrycka sig till sin egen fördel.

Du låg alltså, 33km/h över gällande hastighetsbegränsning, uppmätt med laser. Inte 3km/h.

På det får man 3km/h (har jag för mig att det är) "rabatt", och sen felar säkert din hastighetsmätare (som de flesta andras) ~5km/h.

Så, DU har alltså tappat all respekt för dem (vilka "dem" nu är), då du torskade på att du höll, enligt din mätare, antagligen runt 140km/h på 100-väg...och blev av med lappen...

Och du har mage att vara sur på ANDRA över något som DU gjorde...

Jodåsåatte....kaffepådet?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Low
23 mars 2021 · 3 313 Inlägg

30+ över är helt rätt slut dom. Vill man tävla så kan man köra på bana mot andra intresserade av att tävla. Men då kanske man inte är "bäst"😅

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang