6660
Sök

Tagen av polisens laser?

2 Inlägg
24 mars 2021
Trådstartare
Tjenare.. åkte på en motorväg i 110 lagligt som senare blev 90 och in i en rondell som var 70.
i rondellen står en potentiell polis och sköt.. Inte helt hundra på att det var en polis som jag såg då det hela gick ganska snabbt.. då jag direkt åkte ur rondellen, och in på e4:an  Tittade då på hastighetsmätaren som visade 80-90km (osäker) Tanken slog mig att det kunde vara en polis så jag väntade tills nästa bästa tillfälle att svänga av och åka tillbaka, det var ca 1 mil jag åkte efter rondellen. När jag sedan åkte tillbaka till rondellen så stod personen inte kvar. Min fråga nu.. Om det nu var en polis som sköt med laser och prickade min bil, kan jag då få böter trots att jag inte blev stannad? då jag åkte ytterliggare 5 mil hem utan att bli stannad..

för att förtydliga, Jag åkte från en motorväg till en ny motorväg med en rondell emellan, därefter åkte jag 1 mil ca tills jag kunde vända och åka tillbaka till rondellen. allt som allt ca 10 min från att jag först åkte in i rondellen tills jag kom tillbaka dit

Personen verkade inte ha någon bil i närheten och bar Gul väst? mer såg jag inte

Mvh Orolig förare
Senast redigerat av Wolwet (24 mars 2021)

* Voff voff *
11 083 Inlägg
24 mars 2021
Blev du inte stannad är det extremt osannolikt att du skulle få böter nu.

Kan lika gärna ha varit en vägarbetare/lantmätare som höll på att mäta inför ett bygge tex...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

7 523 Inlägg
24 mars 2021
precis en polis med laser stoppar bilen på plats eller kort bit efter,,  så du behöver INTE oroa dig

Fri fart för ett fritt folk!
14 911 Inlägg
24 mars 2021
Dom måate se vem aom körde s0 dom stoppat väldigt nära inpå så man onte har möjlighet att byta plats och liknande

Kör fort så hinner inget hända...

Sök