1683
Sök

Besiktning underkänd - Ford mondeo (bwy) -04

1 Inlägg
30 mars 2021
Trådstartare
Hallå!

Urusel på bilar och denna gick nu inte igenom besiktningen. Undrar om det är värt att lägga pengar på att fixa den?

Förutom att den inte gick igenom så funkar inte AC:n och inte spolarvätskan..

Vad tror ni? Och på ett ungefär, vad skulle det kosta? Bilens däck så behövs nog alla fyra bytas ut inom kort.

Tack på förhand!

https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239384/239384-7728d2f22b872fa2aadb30ccf4af240f.jpg

1 165 Inlägg
30 mars 2021
Om du kan, och vill, så är det nog inte så avancerat eller dyrt att reparera på egen hand.
Ska du lämna på verkstad så överstiger det nog bilens värde för jag misstänker att den inte är i toppskick...

AC kan man leva utan, och däck är förbrukningsvaror som du fått köpa oavsett om bilen gick igenom eller inte roll

* Voff voff *
10 910 Inlägg
30 mars 2021
Steff240 skrev:
AC kan man leva utan, och däck är förbrukningsvaror som du fått köpa oavsett om bilen gick igenom eller inte roll

Även bromsar och glödlampor får nog anses vara förbrukningsvaror på en bil. smile

Så det enda utöver vanligt underhåll som det blivit nedslag på är ju egentligen fjädrarna...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Fri fart för ett fritt folk!
14 605 Inlägg
30 mars 2021
fjädrar är tyvärr förbrukningsvaror oxå..    tycker dom går av på var och varannan bil nu förtiden..

gissar på att kärvandet och brusten fjäder är samma problem.  att fjädern tar i och stökar till allt

Kör fort så hinner inget hända...

* Voff voff *
10 910 Inlägg
30 mars 2021
Growe skrev:
fjädrar är tyvärr förbrukningsvaror oxå..    tycker dom går av på var och varannan bil nu förtiden..

gissar på att kärvandet och brusten fjäder är samma problem.  att fjädern tar i och stökar till allt

Visst är det så, men bromsar och lampor får nog ändå anses ingå i underhåll mer än reparationer så att säga. wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Fri fart för ett fritt folk!
14 605 Inlägg
30 mars 2021
jo fast vissa bilar äter mer fjädrar än glödlampor och bromsbelägg.. smile  försök att hitta en v50 som fjädrarna inte är av på eller redan är bytta på.

min pegga 407 har 3 av 4 fjädrar gått av smile     dom gör inte grejerna som dom gjorde förr smile  på en 240 fick man ju hjälpa till med vinkelslipen för att lyckats få bort ett par tre varv på fjädrarna  ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

1 165 Inlägg
30 mars 2021
Brådhis skrev:
Steff240 skrev:

Även bromsar och glödlampor får nog anses vara förbrukningsvaror på en bil. smile

Så det enda utöver vanligt underhåll som det blivit nedslag på är ju egentligen fjädrarna...

Ja det stämmer ju per definition, men åtminstone bromsar kräver väl oftast lite större arbetsinsats än att skifta däck tongue

Sök