Importerar någon bilar fortfarande?

vemvetmest
8 april 2020 · 22 Inlägg

Hej,

Jag undrar helt enkelt om det är många som importerar bilar fortfarande?
Försökt forska lite i det och det känns som att Japan import sidorna ligger i dvala.

Är det lönt att importera en jänkare från usa, en jdm bil från japan eller en bmw från tyskland?
Eller är det en försvunnen tid?

Mvh

vemvetmest
9 april 2021 · 22 Inlägg

Funderar fortfarande över detta. Någon som har undrat över samma sak?

1Adrian1
9 april 2021 · 356 Inlägg

Blir det en BMW M135i, M140 eller M235i som nästa bil så kommer jag förmodligen röra mig mot Tyskland och importera en. Tycker personligen det fortfarande är lönt men marginalerna är inte lika stora som det var förr.

Senast redigerat av 1Adrian1 (9 april 2021)

degeeen
9 april 2021 · 1 Inlägg

jadå det importeras väl fortfarande

granadadr
9 april 2021 · 7 288 Inlägg

är väl mest jänk???

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Niklas_J
10 april 2021 · 152 Inlägg

Frågan är något för bred ställd men svarar ändå på en del.

Tänker man på Japanska bilar så är det väldigt lite jämfört med innan. Bilarna är helt enkelt dyrare att importera än att köpa en redan i Sverige (rent generellt för rena JDM bilar).

Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 april 2021 · 13 742 Inlägg

det är inte priset man ska kolla på utan utbuted är så mycket större..  alltså du kan lättare hitta en bil som är rätt i tyskland usa osv än här i sverige.     jänkebilar kan man säkert tjäna en slant på då folk här i sverige tror dom säljer guld fast det är spackelhögar

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
vemvetmest
11 april 2021 · 22 Inlägg

Jo kanske är lite bred fråga.
Har alltid tänkt att importera från Japan men tycker inte priserna är så bra online och det känns som alla sidor som pyssla med det har slutat?

Tyskland tycker jag har väldigt snarlikt utbud som Sverige. Väldigt lika priser också.

Är ute efter en japsare eller en 335i men jag tycker det är svårt att veta hur man ska hitta bäst deal.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang