Hjulinställning, Örebro

TimR
16 mars 2011 · 84 Inlägg

Ni som bor runt Örebro och vill ha en korrekt hjulinställning gjord, vart åker ni?

Gjorde en framvagnsinställning för några år sedan på förra bilen och däcken var helt snedslitna på slutet av den sommarn så denna gång frågar jag innan jag gör samma misstag.

baltis
16 mars 2011 · 1 948 Inlägg

Lägger till mig själv i intresselistan big_smile Gärna någon som även utför cornerweight också... big_smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
16 mars 2011 · 6 017 Inlägg

Du kör VW, åk till Möller bil

Jonas
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 mars 2011 · 13 742 Inlägg

Bil mekono i karlskoga en mekonomen verkstad

nu känner jag iof ena ägaren men endå

enda jag vet som verkligen tar sig tid att provköra bilen ordenkligt och göra fin inställning efter inställningen

det enda negativa jag kan komma på är att dom har optisk utrustning men han som ställer framvagnarna har gjort det väldigt länge
tillskillnad mot många ställen här runt omkring när folk utan någon erfarenhet stirrar sig blind på siffror sen är det klart oavsätt hur illa framvagnen fungerar

på däckia så provkörde dom ej bilen utan det var jag som både körde in och ut bilen från lyften
och fick känslan av att han inte hade några kunskaper mer än att han kunde läsa siffror

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
TimR
17 mars 2011 · 84 Inlägg

Growe skrev:
Bil mekano i karlskoga en mekonomen verkstad

nu känner jag iof ena ägaren men endå

enda jag vet som verkligen tar sig tid att provköra bilen ordenkligt och göra fin inställning efter inställningen

det enda negativa jag kan komma på är att dom har optisk utrustning men han som ställer framvagnarna har gjort det väldigt länge
tillskillnad mot många ställen här runt omkring när folk utan någon erfarenhet stirrar sig blind på siffror sen är det klart oavsätt hur illa framvagnen fungerar

på däckia så provkörde dom ej bilen utan det var jag som både körde in och ut bilen från lyften
och fick känslan av att han inte hade några kunskaper mer än att han kunde läsa siffror

Bil mekono i karlskoga alltså, tack för tipset!

Tur att jag inte åkte till däckia då!

Senast redigerat av TimR (17 mars 2011)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 mars 2011 · 13 742 Inlägg

TimR skrev:

Growe skrev:
Bil mekano i karlskoga en mekonomen verkstad

nu känner jag iof ena ägaren men endå

enda jag vet som verkligen tar sig tid att provköra bilen ordenkligt och göra fin inställning efter inställningen

det enda negativa jag kan komma på är att dom har optisk utrustning men han som ställer framvagnarna har gjort det väldigt länge
tillskillnad mot många ställen här runt omkring när folk utan någon erfarenhet stirrar sig blind på siffror sen är det klart oavsätt hur illa framvagnen fungerar

på däckia så provkörde dom ej bilen utan det var jag som både körde in och ut bilen från lyften
och fick känslan av att han inte hade några kunskaper mer än att han kunde läsa siffror

Bil mekono i karlskoga alltså, tack för tipset!

Tur att jag inte åkte till däckia då!

nu var det ett par år sen jag var på däckia men bilen åt framdäck lika bra som innan
har gjort 3st inställningar på olika bilar på bilmekano och 2st bussar och alla har legat bra på vägen och inte märkt någon sneslitning av däck
det enda negativa är som sagt att dom har en optisk bänk istället för en laser
men jag personligen föredrar en person som gjort framvagnsinställningen i 15år före någon som kan ploppa lite i en dator och sen ställer in framvagnen

Senast redigerat av Growe (17 mars 2011)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
TimR
17 mars 2011 · 84 Inlägg

Growe skrev:

TimR skrev:

Growe skrev:
Bil mekano i karlskoga en mekonomen verkstad

nu känner jag iof ena ägaren men endå

enda jag vet som verkligen tar sig tid att provköra bilen ordenkligt och göra fin inställning efter inställningen

det enda negativa jag kan komma på är att dom har optisk utrustning men han som ställer framvagnarna har gjort det väldigt länge
tillskillnad mot många ställen här runt omkring när folk utan någon erfarenhet stirrar sig blind på siffror sen är det klart oavsätt hur illa framvagnen fungerar

på däckia så provkörde dom ej bilen utan det var jag som både körde in och ut bilen från lyften
och fick känslan av att han inte hade några kunskaper mer än att han kunde läsa siffror

Bil mekono i karlskoga alltså, tack för tipset!

Tur att jag inte åkte till däckia då!

nu var det ett par år sen jag var på däckia men bilen åt framdäck lika bra som innan
har gjort 3st inställningar på olika bilar på bilmekano och 2st bussar och alla har legat bra på vägen och inte märkt någon sneslitning av däck
det enda negativa är som sagt att dom har en optisk bänk istället för en laser
men jag personligen föredrar en person som gjort framvagnsinställningen i 15år före någon som kan ploppa lite i en dator och sen ställer in framvagnen

Håller helt med dig, en gammal erfaren gubbe med optisk utrustning litar jag på mer än en nyutbildad ungdom med den nyaste laserutrustningen...

baltis
18 januari 2013 · 1 948 Inlägg

Lyfter tråden lite, och lägger till frågan vem utför (om någon nu gör det...) cornerweight i örebro regionen?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 januari 2013 · 13 742 Inlägg

testa att ring runt lite men inte hört någon som gör det i örebro trakterna iallfall.

ett tips är att köra en stund först så inte grejerna är helt nya lätt att fjädrar sätter sig olika beronde på hur dom jobbat  fram tills dess att man väger.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
baltis
18 januari 2013 · 1 948 Inlägg

Growe skrev:
testa att ring runt lite men inte hört någon som gör det i örebro trakterna iallfall.

ett tips är att köra en stund först så inte grejerna är helt nya lätt att fjädrar sätter sig olika beronde på hur dom jobbat  fram tills dess att man väger.

Grejjerna e faktiskt redan inkörda smile Har kollat med dom "stora" firmorna, och dom är som frågetecken när man frågar dom... CW e ju visserligen inte något man brukar göra på sin volvo v70 big_smile

Men någon i örebro eller kanske karlskoga (gelleråsen) borde ju kunna ordna det smile

Figge__86
6 maj 2015 · 136 Inlägg

Lyfter tråden då jag behöver göra en hjulinställning på min bmw e46 och undrar om någon kan rekommendera ett bra ställe

Aronson
6 maj 2015 · 914 Inlägg

Har för mig att Sellholm i Köping gör cornerweight.Är ej helt säker men ring och kolla.Bara 6 mil från Örebro

baltis
6 maj 2015 · 1 948 Inlägg

Figge__86 skrev:
Lyfter tråden då jag behöver göra en hjulinställning på min bmw e46 och undrar om någon kan rekommendera ett bra ställe

Kan rekommendera Centrala gummi, mycket kunnig personal när det kommer till hjulvinklar (en av dom kör porsche cup så dom har vana både av racer och rally bilar).
Säg att du jobbar på Engström eller Zinkgruvan så får du typ 25% rabatt big_smile har för mig jag gav 800 kr för en 4-hjulsinställning.

Bolibomp
12 april 2021 · 7 Inlägg

Lyfter tråden igen, mycket hinner hända på så många år. Är det någon som kan rekommendera var man ska vända sig?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang