en sak om man vid enstaka gånger kör med sin bil vi tex gör ibland förarbyte.. men nu snackar vi max 100mil på ett år då tycker jag 18.50 är okej men att använda min personbil som ett arbetsfordon är inte okej.
även om jag skulle klara alla servicekostnader och allt sånt på min polo diesel men det är ju endå så att bilen tappar allt värde när det rullar så mycket.. så det är liksom inte att tänka på. 18.50 är ju enbart den skattefria delen som man har. vet att dom gjorde om det där på tantens jobb för några år sen vilket vart väldigt oförmånligt.. men om hon säger jag kör inte min bil punkt slut då får dom hyra en bil varje gång hon behöver en bil. det är inget snack om det ens utan det står i deras portal. men iövrigt ändrade dom reglerna något helt sjukt och det är ett av dom största teknikföretagen i sverige. det är inte du som ska ta kostnade för att jobba åt dom. vet att det är lätt för hos sitta bakom våra skärmar och skriva hur man ska och inte ska göra. men tycker det låter sjukt. 18.50 täcker ju bränslekostnaderna med fel bil men inte mer.. med rätt bil får du in servicen med där. men värdet man förlorar på att bilen går så långt ryms aldrig i den ersättningen.
Kör fort så hinner inget hända...