Någon som har en 1954 Studebaker Commander?

JRMoto
17 juli 2021 · 60 Inlägg

Tjenare! Finns det någon här på garaget som har eller känner till någon som har en Studebaker Commander från 1954?

Är intresserad isåfall av att köpa den oavsett skick! Och går det ej skulle jag jätte gärna vilja få ta en tur i en! Gärna en röd om det hade gått!

Varför jag som 18 åring frågar detta är för att nyligen gick min morfar bort och in hans yngre dagar körde han en röd sån så hade jätte gärna fått köpt en sån som projekt eller att få åka i en! Känner du någon som håller på med dessa bilar så skriv gärna!

Mvh Elias T

Utmarks-Loke
17 juli 2021 · 5 833 Inlägg

Det ser ut som det finns 35 stycken i Sverige, av hela generation 2 som är årsmodell 1937-1958. De skiljer sig åt rätt mycket på de åren. Några är säkert från 1954, men det är ändå en ovanlig bil. Och enligt bilderna på car.info verkar någon stå på museum och någon är cab också. Det kan hända du måste importera en från USA till slut, om du inte har tur och hittar en här hemma. Det är ju en lite udda modell så de är kanske inte superdyra i alla fall, men allt från 50-talet har blivit dyrt nu.

JRMoto
17 juli 2021 · 60 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Det ser ut som det finns 35 stycken i Sverige, av hela generation 2 som är årsmodell 1937-1958. De skiljer sig åt rätt mycket på de åren. Några är säkert från 1954, men det är ändå en ovanlig bil. Och enligt bilderna på car.info verkar någon stå på museum och någon är cab också. Det kan hända du måste importera en från USA till slut, om du inte har tur och hittar en här hemma. Det är ju en lite udda modell så de är kanske inte superdyra i alla fall, men allt från 50-talet har blivit dyrt nu.

Ja! Det verkar ej som att det finns många av det kvar. Problemet är också att det måste vara en 1954 för annars så ändras karossen till fel då karossen på 54an endast gjordes under det året. Hade bara varit en liten dröm att få åka runt i samma bil som han en gång gjorde. Så tänkte vänder mig till garaget först för att se om någon hade en i garaget som bara dammade. I värsta fall får jag importera en men då får det tyvärr bli lite längre fram i tiden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang