Hej! Nu ska XC70n bort pga massa strul och en annan familjekombi införskaffas. Ber om tips och råd om vettiga modeller som ska rymma barnvagn och hundbur, med en ok bränsleekonomi för 20-30.000 kr. Kör ca 1500 mil per år. Både långkörning och dagspendling. Råd om vilka eventuella motoralternativ och modellår jag bör undvika om tipsad bilmodell mottages gärna!
Toyota Avensis. Motorn på 2,2 liter ska dock undvikas.
+1
Även Toyota Corolla 1.6 00-07! Objektivt bland de bästa bilar som har producerats. Har ingen fakta alls på det men det är helt sjukt bra bilar.
Går att köra 0,7 blandat (min farfar körde sin på 0,56 blandat men han körde också som att han hade ett rumstempererat kinderägg under pedalen). Brukar inte rosta så värst heller.
Corollan är väl betydande mindre i bagaget, eller är jag ute och cyklar? Det är ju det här med att barnvagnen ska få plats bredvid hundburen och hittills har jag bara upplevt att v70n är tillräckligt bred för det...
Corollan är väl betydande mindre i bagaget, eller är jag ute och cyklar? Det är ju det här med att barnvagnen ska få plats bredvid hundburen och hittills har jag bara upplevt att v70n är tillräckligt bred för det...
Ca 100 liter mindre bagage än Avensis. Kan bli trångt beroende på hur stor buren och barnvagnen är! Annars är utrymmet fyrkantigt och praktiskt att lasta i.
Ja buren och barnvagnen tar upp hela bagaget i xc70n. Vi väntar dessutom tillökning så det kommer bli trångt hur som helst😅 Då känns Avensisen mest tilltalande. Nackdelen med octavian är att bagageutrymmet är nedsänkt så buren inte kommer gå att öppna såvida man mådte höja upp den. Har även kikat på Opel Vectra mellan 06-08. Den är ju väldigt rymlig och lågt värderad. Erfarenheter av den någon?
Ja buren och barnvagnen tar upp hela bagaget i xc70n. Vi väntar dessutom tillökning så det kommer bli trångt hur som helst😅 Då känns Avensisen mest tilltalande. Nackdelen med octavian är att bagageutrymmet är nedsänkt så buren inte kommer gå att öppna såvida man mådte höja upp den. Har även kikat på Opel Vectra mellan 06-08. Den är ju väldigt rymlig och lågt värderad. Erfarenheter av den någon?
Inga positiva sådana från mitt håll. Kan dock ha haft otur. Lite för klent på fötterna där då det är bara mina Opel som krånglat. Fast Mina franska bilar har fungerat hur bra som helst. Tror dock inte en Xsara Picasso är rymlig nog för TS.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!