8479
Sök

Låg försäkringsersättning för en w211 E350

41 Inlägg
20 juli 2021
Trådstartare
Tjena!

Åkte i diket häromveckan med min w211 och bilen blev tyvärr skrot.

Fick brev hem angående försäkringsersättning på bilen då jag hade helförsäkring och dom har värderat bilen till 35.000kr, vilket jag inte går med på.
Anledningen till deras "låga" summa var:
slitna bromsbelägg (byte skivor, handbromsbackar och belägg bak för ca 1,5 månad sedan och då var fram fortfarande fräscht)
spricka i vindrutan (ca 10 cm)
besiktningsanmärkning (bilen var färdig för bess och skulle göra efterkontroll helgen efter jag smällde)

Kollar man blocket så ligger den absolut billigaste körbara E350n på ca 60.000kr, så de 35.000kr dom vill betala ut till mig går jag absolut inte med på.
Ska jag köpa en lika bil så får jag ju punga ut ytterligare 30.000kr ur min egen ficka för att få en likvärdig bil.

Någon här som har haft liknande problem med försäkring? Hur har ni gjort för att få ut den summa ni vill ha?

Tack på förhand

MVH

3 132 Inlägg
20 juli 2021
Hur långt har den gått? Finns det servicebok som är helt komplett?

4 261 Inlägg
20 juli 2021
För längesen hade ja en s60 som en dumåsna körde i motsatt trafik och rakt in i mig ville motpartens försäkring ge mig 12 k eller nått minns inte exakt, efter att jag ringde och grät i några minuter och var faktiskt snäll mot hen och förståelig så gick hen med på nästan 20 som ja glatt accepterade. Var som du sa att billigaste med utrustningen som min s60 hade låt på över 20 så tur hade ja att ja fick mycket bättre. Mitt tips är ring och försök vara snäll och be om högre samt motivera starkt till varför, dom är människor och borde förstå, var bara snäll och pröva, ingen besservisser attityd eller otrevlig.

Sök