Dörrlister, limma tillbaka efter lackering?

Fellow
1 november 2009 · 1 581 Inlägg

Hejsan!
Mina dörrlister har jag lackat i bilens färg och har provat med volvos orginal dekorlisttejp för att fästa dessa igen men utan lyckat resultat. Har Sikaflex hemma som jag funderar starkt på att dra dit listerna med men kan ju bli framtida bekymmer då?

Hur lätt är det att få bort listerna sen igen ifall det skulle behövas lackas om? Går väl att lacka dörren med listerna på trots allt?

Dubs I got Dubs!
1 november 2009 · 2 423 Inlägg

Rengjorde du innan?
Ska inte vara nåt problem att fästa dem.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Fellow
1 november 2009 · 1 581 Inlägg

Klart jag rengjorde ordentligt innan. Har hört att många haft problem att fästa dem igen men.

Twinkie
1 november 2009 · 70 Inlägg

går alldeles utmärkt att lacka dörr med lister på plats.

Fellow
2 november 2009 · 1 581 Inlägg

Helt säkert? Tycker nämligen det jag med att så länge dem sitter tajt mot dörren så är det ju bara att slipa ner och lacka listerna direkt då också?

Marcus_89 Biltokig elektriker
2 november 2009 · 3 352 Inlägg

Sätter du fast dem med sikaflex blir det svårt att få bort dom utan att det syns på dörren. Har du provat någon annan dubbelhäftande tejp? Annars går de ju lacka dem på plats på dörrarna med smile

MilleN
2 november 2009 · 9 108 Inlägg

3M ska ha en listtejp som tydligen är väldigt bra, har inte testat den själv utan bara vad jag hört av folk som testat.

Fellow
2 november 2009 · 1 581 Inlägg

Känns ju vettigare att dra på dem med sikaflex så att grejerna sitter tight mot dörren och ordentligt. Problemet är ju om man buckar dörrarna däremot men det är väl inget man ska behöva räkna med.
Hur på bästa sätt gör jag vid limning för att hålla hårt tryck under 24 timmar?

Twinkie
2 november 2009 · 70 Inlägg

Fellow skrev:
Hur på bästa sätt gör jag vid limning för att hålla hårt tryck under 24 timmar?

kanske med silvertejp eller liknande.. en lång tejpbit från framkant av dörr till bakkant, men du borde ha något mellan tejpen och listen typ polertrasor eller liknande.. vet inte finns säkert bättre sätt.
men en hårt dragen tejp borde ju räcka.

Tobzter
21 juli 2021 · 3 144 Inlägg

Gammal tråd.. men har problem att få ditt min ena sidolist på min Cheva Avalanche.  Har prövat biltemas båda dubbelhäftande tejp de satt en stund.
Men finns de något lim som man kan limma fast de med ?
Är vanligt på denna modell att dom släpper i början å slut på listen. .
Sikaflex? Pl400? Pl300?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang