Saab 9000 aero tappar laddtryck!

gti_power
7 juli 2007 · 24 Inlägg

Hej jag har en SAAB 9000 aero cc -91, helt orginal. Förutom 3" från katten. Tycker den laddar på normalt på 1-2ans växel men tappar en hel del på 3-4-5 växel vid högre varvtal. Efter ca 4500 rpm. Har bara orginal laddmätaren så vet inte riktigt hur mycket jag tappar men sjunker en hel del. Låt säga ca halva gula fältet av mätaren. Någon som har en ide om vad det kan vara? Har hör att den kan va fel på magnetventilen? nån som har några erfarenheter?

Tacksam för svar!!!!!

mollez28 svarvar slusk
8 juli 2007 · 29 Inlägg

Tjena!!!
hade samma problem på min 9000 dock en vanlig cse men det kan nog vara samma sak  min han tappade allt ladd efter 4500 varv nästan så man flög in i rutan.det va stången som lossnat till tryckklockan kostade 600 spänn att laga på saab ink felsök

tycker fortfarande om saab!
Carsound.se
Mercedes C200 "farfars bilen" (1998)
jan_banan jaja
8 juli 2007 · 20 Inlägg

läckage på slangarna till turbon? min 9000 cse turbo hade precis samma problem och jag bytte slangarna sen gick den fint igen, så kolla upp dom innan du byter nått dyrt

frostyman
8 juli 2007 · 120 Inlägg

Laddtrycket ska sjunka en del på högre varv. Men för att vara säker på exakt vilka värden din bil har så vore det bra att koppla in en graderad mätare. Saabs orginalmätare är inte kända för att vara jätteexakta.

Saab 9-5 (1999)
Porsche 996 Turbo "Europipe Stage 2L" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang