Ingen gnista 740 -88

Onordin4
11 augusti 2021 · 135 Inlägg

tjena. min 744 -88 bara dog när jag var ut och körde. gasen la av märkte jag sen dog bilen och står nu bara och tuggar, jag har bytt fördelarlock, tändkablar, tändstift. enligt tester får jag 9v ur kontaktstycket till hallgivaren och ur kablarna till hallgivaren i fördelaren, ska man få 12v där eller är det 9v som gäller? bränslepumpen går igång och stiften luktar / är blöt efter x antal startförsök. tändmodul eller tändstyrbox är det jag har kvar att misstänka, vad tror ni? jag har ingen gnista till nått stift.

Onordin4
11 augusti 2021 · 135 Inlägg

det sitter en b230e (hallgivaren är urkopplat osv den styr inte soppapumparna utan bara tändning verkar det som) men kan det vara tändstyrboxen och vart sitter den isåfall? smile

Mossan1
11 augusti 2021 · 2 796 Inlägg

Är kamremmen hel?
Fördelaren står ju stilla också om kamaxel  inte roterar.

Onordin4
11 augusti 2021 · 135 Inlägg

Kamaxel roterar och kamremmen är hel. Jag får däremot inte ström till fördelaren när jag testade idag, läste att man ska mäta mellan stift 5 och jord och jag får 0 volt. Vart går den kabeln och hur löser jag det? Jag får gnista om jag sätter ett stift på tändspolen men inte från fördelarlocket. Jag har ringt angående felsökning men det finns ingen tid på ett tag

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang