Låsa in nycklar i Porsche?

Ajct90
16 augusti 2021 · 2 Inlägg

Hej!

Någon som vet om det är möjligt att låsa in nycklar (2 st) i en Porsche cayenne? Modell 2014 tillverkad 2013. Dvs lämna båda nycklarna i bilen och sen trycka på låsknappen utanför, utan att det sen går att låsa upp. Trodde inte det gick (går i vart fall inte med en nyckel i bilen om man ej har den andra utanför).

Mvh trött småbarnsförälder som får beställa bärgning…

Svenska_bil
16 augusti 2021 · 218 Inlägg

Ja om du har lyckats med det så går det ju bevisligen?

Ajct90
16 augusti 2021 · 2 Inlägg

Vet dessvärre inte om nyckeln ligger i bilen eller någonstans i huset! Letat i timmar utan att hitta någon nyckel så tänkte att om det är möjligt kanske det är förklaringen.

Brådhis * Voff voff *
17 augusti 2021 · 10 277 Inlägg

Lite svårt att förstå hur du menar? Är en nyckel i bilen och en utanför eller är båda inne i bilen? Eller vet du inte var någon av dom är?

Vet du var nyckeln är inne i bilen kan bärgaren plocka fram den och antingen fiska ut den eller trycka på den. Detta förutsätter att bilen ej är strömlös.

Har bilen Keyless? Då kan bärgaren plocka fram nyckeln till förarplatsen och sedan aktivera tändningen och därefter köra ner en ruta tex.

Bilen bryr sig som regel inte om var nycklarna är (ute/inne) när man låser. Absolut vanligaste platsen nycklarna ligger på vid inlåsta nycklar i är i bagageutrymmet. Folk öppnar tex med bakluckefunktionen på fjärren och lägger sedan ifrån sig nycklarna...

Senast redigerat av Brådhis (17 augusti 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mossan1
17 augusti 2021 · 2 805 Inlägg

Nu har jag bara keyless start på min bil, men borde inte nyckeln kännas av om den ligger i bilen så det bara är att låsa upp utifrån som vanligt?
Knapp eller handavkänning.

Jag har tappat nyckeln under sätet under färd utan att bilen varnat.
Det gör den om man går ur bilen med nyckeln när den går, om så bara för isskrapning.

Är det inte keyless lås är det bärgning till verkstad, alt att det beställs ny mekanisk nyckel om nyckelkoden finns.

Brådhis * Voff voff *
17 augusti 2021 · 10 277 Inlägg

Mossan1 skrev:
Är det inte keyless lås är det bärgning till verkstad, alt att det beställs ny mekanisk nyckel om nyckelkoden finns.

Finns nyckeln i bilen finns ingen anledning att bärga till verkstad. Då får bärgaren kämpa en stund bara så ska det lösa sig.

(Ligger keyless-nyckeln i baksätet eller bagageutrymmet så känner bilen som regel ej av den.)

Senast redigerat av Brådhis (17 augusti 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang