Byte grenrörspackning BMW e36

Mangladesh
17 augusti 2021 · 1 Inlägg

Hejsan,

Kanske bra att börja med att säga att jag är en amatör när det gäller att skruva med bilar överlag. Dock anser jag mig hyfsat händig och finurlig.

Nu till frågan. Jag har införskaffat mig en BMW E36 som jag tänkte ha som isbil. Köpte den med trasig grenrörspackning och fick med ny av förra ägaren.
Är det någon som har gjort ett sådant här ingrepp innan och kanske kan peka mig i rätt riktning eller att ni kanske har en guide eller liknande?

Alla tips och tricks är välkomna! Tack på förhand.

johanbrolin
17 augusti 2021 · 108 Inlägg

Fläska på med lite värme på skallarna i toppen så lossnar det lättare. Räkna dock med att få med ett par pinnbultar ut ur toppen. Tänk även på att det är alutopp så dra dem med måtta när det ska på igen.
Har du packningarna (även tid, ork och lust tongue) som sitter efter grenrören är de lika där med värmen. Har de setat länge får du även vara redo på att några av dem kommer gå av (4 av 6 gick av för mig).

Lycka till! smile

Edit: Detta förutsatt att det är 6cyl. 4cyl har jag aldrig bytt på men det borde vara liknande smile

Senast redigerat av johanbrolin (17 augusti 2021)

Stora fötter - Stora skor
Alfonsedenberg
17 augusti 2021 · 3 Inlägg

Hej min s124 om602 250D har förra ägeren ställt ner varven på pumpen till 2500rpm å nu undrar jag hur jag ställer tillbaka den som original?

Alfonsedenberg
17 augusti 2021 · 3 Inlägg

Alfonsedenberg skrev:
Hej min s124 om602 250D har förra ägeren ställt ner varven på pumpen till 2500rpm å nu undrar jag hur jag ställer tillbaka den som original?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang