Vw caddy pickup 1.9sd hreg

volvod244
20 september · 10 Inlägg

hur bygger man atraktor på en caddy pickup går det att ha hreg och hur gör man med flaket eller viktningen?

MooMoo3HD
20 september · 5 Inlägg

Om bilens totalvikt är över 2000kg kan du bara slänga i så bilen väger 2 ton sen behöver du inte 60% på drivande och inte heller ett flak.

Eftersom det är en diesel kan du inte köra h-regg antingen kör du H-can eller så kör du med ECU strypning

MVH Danne

Volvo V70N (2001)
volvod244
20 september · 10 Inlägg

MooMoo3HD skrev:
Om bilens totalvikt är över 2000kg kan du bara slänga i så bilen väger 2 ton sen behöver du inte 60% på drivande och inte heller ett flak.

Eftersom det är en diesel kan du inte köra h-regg antingen kör du H-can eller så kör du med ECU strypning

MVH Danne

men bilen har ju redan ett flak och bilen väger 1600kg

MooMoo3HD
20 september · 5 Inlägg

volvod244 skrev:

MooMoo3HD skrev:
Om bilens totalvikt är över 2000kg kan du bara slänga i så bilen väger 2 ton sen behöver du inte 60% på drivande och inte heller ett flak.

Eftersom det är en diesel kan du inte köra h-regg antingen kör du H-can eller så kör du med ECU strypning

MVH Danne

men bilen har ju redan ett flak och bilen väger 1600kg

Aha juste
Såg inte att han skrev pickup. Trodde han skulle bygga av en kombi. Dock spelar det ingen roll. Det är väll framhjulsdrift. Du måste ha baljan/flaket över drivande axel så de går yu inte.

Volvo V70N (2001)
fax110
20 september · 338 Inlägg

Du har väl mekanisk pump på den där? Då funkar varken hreg,hcan eller ecu strypning. Finns nog inget enkelt sätt att bygga atraktor av den utan köp nåt annat

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 september · 14 513 Inlägg

fax110 skrev:
Du har väl mekanisk pump på den där? Då funkar varken hreg,hcan eller ecu strypning. Finns nog inget enkelt sätt att bygga atraktor av den utan köp nåt annat

Japp.
En vanlig mekanisk sugdiesel låter sig inte strypas så lätt. Fixa en modernare bil där farten kan regleras i ECU. Blir lite trevligare att åka omkring med då.

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Putteliten
20 september · 8 888 Inlägg

MooMoo3HD skrev:

volvod244 skrev:

MooMoo3HD skrev:
Om bilens totalvikt är över 2000kg kan du bara slänga i så bilen väger 2 ton sen behöver du inte 60% på drivande och inte heller ett flak.

Eftersom det är en diesel kan du inte köra h-regg antingen kör du H-can eller så kör du med ECU strypning

MVH Danne

men bilen har ju redan ett flak och bilen väger 1600kg

Aha juste
Såg inte att han skrev pickup. Trodde han skulle bygga av en kombi. Dock spelar det ingen roll. Det är väll framhjulsdrift. Du måste ha baljan/flaket över drivande axel så de går yu inte.

NEJ, man måste inte ha flaket över drivande axel nu mera.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 september · 14 513 Inlägg

Oh nej. Här i trakten verkar Volvo S60 vara en mycket populär A-traktor. Dyker upp nya "hela tiden". Den värsta är nog en nyare BMW 740D...

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
volvod244
21 september · 10 Inlägg

fax110 skrev:
Du har väl mekanisk pump på den där? Då funkar varken hreg,hcan eller ecu strypning. Finns nog inget enkelt sätt att bygga atraktor av den utan köp nåt annat

funkar inte h reg

fax110
21 september · 338 Inlägg

volvod244 skrev:

fax110 skrev:
Du har väl mekanisk pump på den där? Då funkar varken hreg,hcan eller ecu strypning. Finns nog inget enkelt sätt att bygga atraktor av den utan köp nåt annat

funkar inte h reg

Nej det funkar inte, det finns inget(enkelt) sätt att strypa en 1.9sd till att gå som atraktor

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 september · 14 513 Inlägg

Skulle väl gå om man låter stoppsolenioden reglera framfarten med någon signal från någon drivaxel. Men flera problem tillkommer då:

1. Hur länge skulle den orka släppa på/strypa pumpen? En timma? En dag? En vecka? Den är inte gjord för detta.
2. Framfarten blir ju minst sagt obekväm eftersom regleringen blir som en bil där man stänger av tändningen vid 30km/h för att sedan ge full kräm igen.
3. Manipuleringsrisk. Får inte pumpen ström så upphör regleringen... kräng av generatorrem och starta bilen och lyft batteripolen... Full fart!

Jag tror faktiskt inte det går att A-regga den ens med en i princip obegränsad budget. (Jaja, motorbyte men vafan)

Vad säger ni?

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang