1968
Sök

Batteri Skoda superb

3 Inlägg
6 december 2021
Trådstartare
#1
alloj

Jag bytte batteri på min Skoda superb 2014, när jag sedan startade bilen så lyser varningslampor för ABS, cervo samt att lufttrycksvarningen på däcken blinkar.
Har jag förstört något ?
Jag gick igenom 2 gånger för att säkerställa att jag inte haft sönder någon kontakt eller liknande och lyckas inte hitta något som kan ha gått sönder

Har någon annan varit med om liknande eller eventuellt bara har en lösning på det problemet?

5 835 Inlägg
6 december 2021
#2
Du måste initiera styrvinkelgivaren.
Starta bilen och ratta fullt vänster sen fullt höger och tillbaka.
Lamporna ska då slockna, slå av och på tändningen efter detta så ska allt fungera.
Eventuellt måste du göra denna procedur vid körning i låg hastighet för att släcka lamporna.
Funkar det ändå inte så krävs grundinställning av styrvinkelgivaren med hjälp av diagnosutrustning.

Du kan även behöva grundinställa fönsterhissarna genom att köra dom i topp och sedan dra upp en gång till i 1-2sek på fönsterhissknappen.

Och till sist ställa in klockan så klart wink


3 Inlägg
6 december 2021
Trådstartare
#3
Tack för svar, det funkade! Nästan big_smile nu blinkar döcktrycksvarningen bara , resten slocknade

3 Inlägg
6 december 2021
Trådstartare
#4
simlar skrev:
Du måste initiera styrvinkelgivaren.
Starta bilen och ratta fullt vänster sen fullt höger och tillbaka.
Lamporna ska då slockna, slå av och på tändningen efter detta så ska allt fungera.
Eventuellt måste du göra denna procedur vid körning i låg hastighet för att släcka lamporna.
Funkar det ändå inte så krävs grundinställning av styrvinkelgivaren med hjälp av diagnosutrustning.

Du kan även behöva grundinställa fönsterhissarna genom att köra dom i topp och sedan dra upp en gång till i 1-2sek på fönsterhissknappen.

Och till sist ställa in klockan så klart wink

Detta funkade utmärkt! Enda som lyser/blinkar nu är däcktryckslampan
Är det något jag kan ha skadat i samband med batteribytet?

* Voff voff *
10 981 Inlägg
6 december 2021
#5
Glennsvendsen skrev:
simlar skrev:
Du måste initiera styrvinkelgivaren.
Starta bilen och ratta fullt vänster sen fullt höger och tillbaka.
Lamporna ska då slockna, slå av och på tändningen efter detta så ska allt fungera.
Eventuellt måste du göra denna procedur vid körning i låg hastighet för att släcka lamporna.
Funkar det ändå inte så krävs grundinställning av styrvinkelgivaren med hjälp av diagnosutrustning.

Du kan även behöva grundinställa fönsterhissarna genom att köra dom i topp och sedan dra upp en gång till i 1-2sek på fönsterhissknappen.

Och till sist ställa in klockan så klart wink

Detta funkade utmärkt! Enda som lyser/blinkar nu är däcktryckslampan
Är det något jag kan ha skadat i samband med batteribytet?

Nej, lär in trycket på nytt bara så är det klart sedan.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

7 672 Inlägg
7 december 2021
#6
Brådhis skrev:
Glennsvendsen skrev:
simlar skrev:
Du måste initiera styrvinkelgivaren.
Starta bilen och ratta fullt vänster sen fullt höger och tillbaka.
Lamporna ska då slockna, slå av och på tändningen efter detta så ska allt fungera.
Eventuellt måste du göra denna procedur vid körning i låg hastighet för att släcka lamporna.
Funkar det ändå inte så krävs grundinställning av styrvinkelgivaren med hjälp av diagnosutrustning.

Du kan även behöva grundinställa fönsterhissarna genom att köra dom i topp och sedan dra upp en gång till i 1-2sek på fönsterhissknappen.

Och till sist ställa in klockan så klart wink

Detta funkade utmärkt! Enda som lyser/blinkar nu är däcktryckslampan
Är det något jag kan ha skadat i samband med batteribytet?

Nej, lär in trycket på nytt bara så är det klart sedan.

Vet inte hur det är på din bil, men på min Honda måste man köra ungefär 1 mil och en kvarts timme efter man nollställt TPMS:en för att indikeringslampan ska slockna.

* Voff voff *
10 981 Inlägg
7 december 2021
#7
torsen skrev:
Brådhis skrev:
Glennsvendsen skrev:

Detta funkade utmärkt! Enda som lyser/blinkar nu är däcktryckslampan
Är det något jag kan ha skadat i samband med batteribytet?

Nej, lär in trycket på nytt bara så är det klart sedan.

Vet inte hur det är på din bil, men på min Honda måste man köra ungefär 1 mil och en kvarts timme efter man nollställt TPMS:en för att indikeringslampan ska slockna.

Min bil har ingen övervakning alls av detta, men VAG-bilar som trådskaparens kalibreras snabbt och enkelt genom ett knapptryck. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...


Sök