1977
Sök

Hur ladda mitt batteri? - Audi A4 1.8 TFSI -08

22 Inlägg
10 december 2021
Trådstartare
Tror mitt batteri är dött, har en Audi A4 1,8 TFSI från 2008, köpte nytt batteri från Biltema för 3ish år sedan men har ett tag nu stått på dashboarden att det är lågt batteri men att det laddas när bilen körs men känns som att de aldrig blir laddat, kan inte stå med bilen avstängd och ha radion på, den dör efter 5 min även fast jag kört mycket. Idag när jag skulle starta bilen så var allt dött, den går inte igång och nyckeln sitter även fast i tändningen. Så frågan är, hur laddar jag batteriet på bästa sätt och hur? Och är detta bästa sättet eller är det bättre att köpa ett nytt batteri? Sen får jag heller inte upp baklucken då den är elektriskt låst, alltså antar jag att jag behöver startkablar för att först få igång bilen och sedan kunna öppna bakluckan?

Redigerade rubriken en aning..

Mvh mod
Senast redigerat av Salil98 (10 december 2021)

Forummoderator
26 471 Inlägg
10 december 2021
Att ladda batteriet med en ordentlig laddare torde ju vara det optimala.

Efter att batteriet väl är laddat torde du sedan kunna få upp bakluckan, men ja startkablar torde ju fungera också..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 december 2021
Behöver ju iofs inte starta bilen för att kunna öppna bakluckan. På med startkablar på rätt ställen i motorrummet och öppna bakluckan.

Men annars är det som Mack säger; ladda det med en "riktig" laddare. Har du möjlighet att låta batteriladdaren "var vid bilen" (som i; bilen står skyddat), så kommer du ju åt anslutningspunkterna i motorrummet.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök