Får inte igång motor/kupévärmare på CH-R -17

C-HRallybil
8 december 2021 · 13 Inlägg

Hej! Som rubriken lyder får jag inte igång varken motor- eller kupévärmaren på min CH-R. Har en elstolpe jag har kollat att elen funkar i, så det kan inte vara den.

Har en Defavärmare (grön sladd) med tillhörande kupevärmare. Har försökt allt möjligt, och har även uteslutit att kupevärmaren gått sönder genom att kolla att den har kvar spänning i sig.

Måste både kupé- och motorvärmare aktiveras med denna hub jag har i fönstret, via tillhörande app för att det ens ska funka?

Ska tilläggas att jag ej försökt fått igång nåt av dem pga att jag inte ens haft en fungerande elstolpe förrän nu.

Tack på förhand

Mvh tekniskt okunnig

granadadr
8 december 2021 · 7 287 Inlägg

följ sladden i bilen å se så att allt är inkopplat wink på min så hade en grenkontakt råkat glida isär då tjejen hade den hos sina föräldrar,, lätt återgärdat me ett buntband

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
C-HRallybil
10 december 2021 · 13 Inlägg

granadadr skrev:
följ sladden i bilen å se så att allt är inkopplat wink på min så hade en grenkontakt råkat glida isär då tjejen hade den hos sina föräldrar,, lätt återgärdat me ett buntband

Bra poäng.... dock vågar man knappt in o pilla själv på nyare bilar känns de som haha

granadadr
11 december 2021 · 7 287 Inlägg

C-HRallybil skrev:

granadadr skrev:
följ sladden i bilen å se så att allt är inkopplat wink på min så hade en grenkontakt råkat glida isär då tjejen hade den hos sina föräldrar,, lätt återgärdat me ett buntband

Bra poäng.... dock vågar man knappt in o pilla själv på nyare bilar känns de som haha

nja sånt där är det ingen fara med,, jag är ju iof mekaniker så jag pillar i det mesta endå smile hahaha

Brådhis * Voff voff *
11 december 2021 · 10 277 Inlägg

C-HRallybil skrev:
Har försökt allt möjligt, och har även uteslutit att kupevärmaren gått sönder genom att kolla att den har kvar spänning i sig.

Måste både kupé- och motorvärmare aktiveras med denna hub jag har i fönstret, via tillhörande app för att det ens ska funka?

Förklara gärna detta lite mer tydligt. Vad exakt har du gjort och hur? smile

Och vad är det för "hub" du skriver om? Bild?

Senast redigerat av Brådhis (11 december 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang