Trasigt strålkastarblock försäkring

Bubblan
22 december 2021 · 4 Inlägg

Idag hade jag jävligt otur, skulle byta ut helljuslampan i min Volvo V70 2016. När jag plocka ut strålkastarblocket så ska jag gå in för å byta den så jag slipper stå ute, påväg in så halkar jag och strålkastaren hamnar i backen så alla fästen för lyktorna gått sönder. Har suttit i timmar nu och försökt fixa de men kommit fram till att det inte går. En ny kostar nämligen 12000kr. Någon som har erfarenhet angående försäkring här? Jag har helförsäkring på bilen.

zzr94092
23 december 2021 · 4 378 Inlägg

Tror nog att det inte FB går med på ersättning, via bilens försäkring!  Kanske om det kan finnas nån drulleförsäkring ...

Brådhis * Voff voff *
23 december 2021 · 10 244 Inlägg

Måste ju gå att få tag på ett strålkastarhus för mindre än 12000:- till en V70...?

Kollat i Volvogrupper på Facebook?

Senast redigerat av Brådhis (23 december 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Christian S
23 december 2021 · 4 815 Inlägg

det lär finnas begagnad på www.bildelsbasen.se

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
simlar
23 december 2021 · 5 516 Inlägg

Ring ditt försäkringsbolag.
Eftersom du var hemma så kanske det kan gå på hemförsäkringen om inte bilförsäkringen täcker fallolyckan.

Eller söka beg lykta som du redan fått tips om, är ju en vanlig bil så bör ju gå att få tag i för mindre än 12k.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Mossan1
23 december 2021 · 2 751 Inlägg

En fråga till bolaget ifråga skadar ju inte. Du kan ju inte få mer än nej.
Skulle du ramlat bredvid bilen så du eller något i famnen repat eler bulat bilsidan hade nog vagnskadeförsäkringen gällt lika som om man klantar sig och kör på något.
Definitionsskillnaden är ju inte helt glasklar i detta fallet.

Drulle kan finnas på hemförsäkring, och/eller även på nån fritidsförsäkring också.  Tex kollektivförsäkringar via fack, tex.

Får du nej, skulle jag också letat på bilskrotar.  Tex Bildelsbasen.

Ny känns ju onödigt

Senast redigerat av Mossan1 (23 december 2021)

sollu
23 december 2021 · 413 Inlägg

Inte samma bil men på en xc60 -17 fick en sprick  på strålkastaren när han göra nånting i garaget. ringde till LF och sagt att han förstört strålkastaren när han parkera i garaget. fick ny men självrisken var 3000.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang