2066
Sök

Kod nyckel

2 Inlägg
2 januari 2022
Trådstartare
Hej har en Mitsubishi Carisma 2000.Fick ej igång bilen,felet var att chipet till nyckeln var borta, tyvärr även den andra.
Vad kan man göra för att få igång bilen på ett enkelt sätt?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 355 Inlägg
2 januari 2022
bouldie skrev:
Hej har en Mitsubishi Carisma 2000.Fick ej igång bilen,felet var att chipet till nyckeln var borta, tyvärr även den andra.
Vad kan man göra för att få igång bilen på ett enkelt sätt?

Va, är chipen borta på båda nycklarna? Då får du väl beställa nya nycklar/chip i så fall.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 214 Inlägg
2 januari 2022
Det är den pul med det men söker man på "Mitsubishi Carisma   immo kill" så hitta man en del med google

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Forummoderator
18 302 Inlägg
2 januari 2022
Frågan är om den tappat kodningen till nycklarna eller om antennringen är kass?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 348 Inlägg
2 januari 2022
Har sett bilnycklar förr som man undrar vad ägarna gör med dem. Jo då chipet det ramlar ut.

Men inte ens chans att båda nycklarna är så trasiga?

Immo delete är väl lite av ett känsligt ämne men om det finns info på google som du säger så bara läs på!

Alternativt kolla med Mitsubishi vad en ny nyckel plus kodning kostar. Gjorde detta själv på en gammal Honda, kostade 1800kr allt som allt. Är ju värt det om bilen har många år kvar innan skroten.

Vissa gamla bilar kräver en huvudnyckel för att kunna programmera in nya nycklar, utan den är det kört.

Sök