7215
Sök

Ångbåtsljud från Caddy 07 diesel

Forummoderator
18 383 Inlägg
30 januari 2022
Det går inte att läsa det finstilta i villkoren på Auto Concept. Dessutom brukar dubbelmasse/kamkedjor/DSG vara undantaget.

Hittade detta:
"2. Växellåda: Alla invändiga mekaniska komponenter i växellåda"

12 Inlägg
30 januari 2022
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Det går inte att läsa det finstilta i villkoren på Auto Concept. Dessutom brukar dubbelmasse/kamkedjor/DSG vara undantaget.

Hittade detta:
"2. Växellåda: Alla invändiga mekaniska komponenter i växellåda"

Ja, men är serviceboken inte helt korrekt ifylld, vilket de sällan är på gamla bilar får man ingen ersättning tydligen.

Forummoderator
18 383 Inlägg
30 januari 2022
Tror inte svänghjulet räknas som inre mekanisk del heller. Det är upp till bilhandlaren alltså. Från denna fick du väl enbart 1 månads trafikgaranti?

12 Inlägg
30 januari 2022
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Tror inte svänghjulet räknas som inre mekanisk del heller. Det är upp till bilhandlaren alltså. Från denna fick du väl enbart 1 månads trafikgaranti?

Fick ingen annan garanti från bilhandlaren men reklamationsrätten gäller väl sex månader så vitt jag vet.

Okej, vad räknas svänghjulet som isåfall? Det hör väl till växellådan?

12 Inlägg
30 januari 2022
Trådstartare
Tror ni jag ska vara försiktiga med att låta någon verkstad gå igenom bilen? Tänker att bilhandlaren jag köpte av kan säga ifrån sig rättigheter om någon annan har varit i motorn och pillat?

Forummoderator
18 383 Inlägg
30 januari 2022
Nilsnystrom skrev:
Tror ni jag ska vara försiktiga med att låta någon verkstad gå igenom bilen? Tänker att bilhandlaren jag köpte av kan säga ifrån sig rättigheter om någon annan har varit i motorn och pillat?

Korrekt!

Sök