Hur är mazda 6 bra dåliga?

Presidento Of World
11 februari 2022 · 3 322 Inlägg

Opel Astra med 1.6 turbo/180hk finns som kombi och man åker gött, drar inte många droppar soppa

Titta på Citroën c5 samma typ av bil som 508 (identiska under skalet)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 februari 2022 · 17 455 Inlägg

Vi har en 508 Sedan, EGS E-hdi 1,6. Haft den i 2 år. Går fint som fan. Tyst är den med. Min mamma (71 år) kör den nu så den går korta sträckor. Drar under 0,5 l/mil. Ingen raket. lådan är seg. Men den fungerar och inga rep. Skatt? 1136:-

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jokabsson
11 februari 2022 · 1 175 Inlägg

SportPilot skrev:
Har nu testat en 6a
Av aktuell generation och kan säga Att det blir ingen sån, nog för att den bullrar mindre än min Hyundai, men det är ändå för mycket. Dessutom så satt man ganska dåligt, däremot fanns där inte en tillstymmelse till rost på bilen.

Är insignia något att ha?

Kan det bero på däcken som satt på tro?
Var det vägljud eller motorbuller som irriterade?

Förstår att modellen gallrad för din del, jag undrar mest av intresse för jag har helt annan uppfattning rörande 6an!

Jag kanske är halvdöv men då är min sambo det också för vi hör ingen större skillnad mellan mina BMW 325i, 320d och nuvarande Mazda 6 😅 1-serien var dock lite bullrigare vill jag minnas, samt en V50 som jag hade en kortare period.

Rostar dem? Ja, det har börjat komma lite rost i stenskotten på karossen tyvärr. Inga bubblor bakom lacken än dock. Jag förväntar mig varken bättre eller sämre från en 14 år gammal bruksbil.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
11 februari 2022 · 7 228 Inlägg

Jokabsson skrev:

SportPilot skrev:
Har nu testat en 6a
Av aktuell generation och kan säga Att det blir ingen sån, nog för att den bullrar mindre än min Hyundai, men det är ändå för mycket. Dessutom så satt man ganska dåligt, däremot fanns där inte en tillstymmelse till rost på bilen.

Är insignia något att ha?

Kan det bero på däcken som satt på tro?
Var det vägljud eller motorbuller som irriterade?

Förstår att modellen gallrad för din del, jag undrar mest av intresse för jag har helt annan uppfattning rörande 6an!

Jag kanske är halvdöv men då är min sambo det också för vi hör ingen större skillnad mellan mina BMW 325i, 320d och nuvarande Mazda 6 😅 1-serien var dock lite bullrigare vill jag minnas, samt en V50 som jag hade en kortare period.

Rostar dem? Ja, det har börjat komma lite rost i stenskotten på karossen tyvärr. Inga bubblor bakom lacken än dock. Jag förväntar mig varken bättre eller sämre från en 14 år gammal bruksbil.

Kan absolut varit däcken då det främst var vägljud. Det som avgjorde var stolarna, den var inte alls bekväm att sitta i. Tycker det var lite tråkigt, för modellen ser rätt bra ut och är annars prisvärd, ska dessutom hålla ihop bra.

Ska testa en 508 nu, sen kanske jag får testa en 6a till.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Jokabsson
11 februari 2022 · 1 175 Inlägg

SportPilot skrev:

Jokabsson skrev:

SportPilot skrev:
Har nu testat en 6a
Av aktuell generation och kan säga Att det blir ingen sån, nog för att den bullrar mindre än min Hyundai, men det är ändå för mycket. Dessutom så satt man ganska dåligt, däremot fanns där inte en tillstymmelse till rost på bilen.

Är insignia något att ha?

Kan det bero på däcken som satt på tro?
Var det vägljud eller motorbuller som irriterade?

Förstår att modellen gallrad för din del, jag undrar mest av intresse för jag har helt annan uppfattning rörande 6an!

Jag kanske är halvdöv men då är min sambo det också för vi hör ingen större skillnad mellan mina BMW 325i, 320d och nuvarande Mazda 6 😅 1-serien var dock lite bullrigare vill jag minnas, samt en V50 som jag hade en kortare period.

Rostar dem? Ja, det har börjat komma lite rost i stenskotten på karossen tyvärr. Inga bubblor bakom lacken än dock. Jag förväntar mig varken bättre eller sämre från en 14 år gammal bruksbil.

Kan absolut varit däcken då det främst var vägljud. Det som avgjorde var stolarna, den var inte alls bekväm att sitta i. Tycker det var lite tråkigt, för modellen ser rätt bra ut och är annars prisvärd, ska dessutom hålla ihop bra.

Ska testa en 508 nu, sen kanske jag får testa en 6a till.

Gällande säten så vet jag inte om det är någon skillnad i stoppning och utformning i de olika varianterna.. De finns i tyg, halvskinn (som jag har) och helskinn.

Kan vara värt att testa en annan spec om du ska prova en annan 6a! Som du säger, de håller ihop bra. Totalekonomiskt är det den billigaste bil jag ägt.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
17 februari 2022 · 7 228 Inlägg

https://www.blocket.se/annons/skane/maz … k/99007159

Vad tror ni om den? Känns som att priset är ok?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang