Moped!

Svara
13 mars 2022 · 18 Inlägg

Tjena!
Jag har en liten fråga angående min moped som jag köpte av en kompis som fick den av sin granne för typ 10 år sedan. Sen har den bara stått. Det är en Yamaha neos troligtvis av årsmodell 2001 som är okänd. Jag vill ta reda på om den är klass 1 eller 2, jag har sökt upp ramnumret men ingen information finns, inget regnummer som är kopplat till det. Regskylt finns ej. Den går i 50 ungefär så den borde vara klass 1, men den kan ju även vara klass 2 med borttagna strypningar. Så frågan är ju om det kan finnas några andra tecken på självaste mopeden om den är klass 2 eller 1?

Med vänliga hälsningar!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 mars 2022 · 13 734 Inlägg

dom där tidiga var en riktig röra runt     det fanns i stort sätt inga som hade plåt tror inte ens polisen vet hur det skulle vara när dom första så kallade eu mopparna började dyka upp

man får försöka vända sig till importören och ta reda på det.   och hoppas dom har kvar allt vilket är väll lite halvt tveksamt

oavsätt har du ett stort problem fram till du får tag i papper på den..  när en klass2  såldes följde det nämligen med ett typ intyg utan det så är det ingen moped alls.. om inte jag missupfattat det hela..

Senast redigerat av Growe (13 mars 2022)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang