Hyundai kona

Petterelisa
28 mars 2022 · 3 Inlägg

Hej!
Ny här och har sökt information men hittar ingen. Men undrar om någon här äger en hyundai kona hybrid och om ni isf upplevt problem såsom att bilen går ojämnt vid hastigt av 70-90/h och fått problemet "åtgärdat" och nu upplever att samma problem kommer vid ännu lägre hastigheter och att bilen nu även "spinner" när man gasar upp,vibrerar i hela bilen. Har påtalat detta för återförsäljare och hyundai men man får ju ingen vidare hjälp,trots man köpt en helt ny bil, problemfritt tänker man ju oxå när man köper ny bil..
Så, någon här som äger en hyundai kona hybrid årsmodell -21 ?! Med samma problem eller som haft tur och fått ett problemfritt exemplar...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2022 · 17 469 Inlägg

Äger förvisso ingen men har en viss insyn i dessa. Problemet är nytt för mig och undrar lite vad du menar med "spinner"? Slirar den på växlarna kanske? Då hugger det i bilen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Petterelisa
28 mars 2022 · 3 Inlägg

Det känns som den bromsar samtidigt som jag gasar 🤷🏼‍♀️ svårt att förklara, men när jag gasar så känns det som den släpper liksom...det är en automatare...hos återförsäljaren menar dom att modellen är ny för hyundai så man tyvärr får räkna med barnsjukdomar...men har man köpt en ny bil känns det som man vill att den ska fungera utan problem!!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2022 · 17 469 Inlägg

Den ska släppa gasen när den växlar. Det är normalt. Ny modell håller jag inte med om. Du har väl ingen varvräknare eller enbart digitala instrument?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Petterelisa
28 mars 2022 · 3 Inlägg

Ja bara digitalt,det enda som rör på sig är ju om den går på el osv....
Ja men detta problem kom efter dom programmerade om bilen då den gick ojämnt...så hyundai ville alla kona bilar skulle få ny programvara, o efter det så gör den såhär plus går ojämnt vid lägre hastighet istället... med ojämnt menar jag att den typ tuggar/hoppar/går i otakt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang