Vad är Paydrive eller Sensor för försäkringsbolag?

d-b
27 april 2022 · 541 Inlägg

Kollade just försäkring till min bil via Insplanet och de rekommenderar Paydrive eller Sensor. Aldrig hört talas om dem tidigare. Någon som har några erfarenheter? Ska försäkra en Mini Cooper cab.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 april 2022 · 17 478 Inlägg

Insplanet är dyrt. Ring direkt till de större bolagen. Att ta ett "litet källarbolag" kan bli dyrt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
27 april 2022 · 7 289 Inlägg

använder någon verkligen insplanet idag?  jag gjorde det för MÅNGA årsen,, å när femtielva fb ringde ås å vart jag bara sur,,  ja det var på den tiden smile längesen meo smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
mb_pucken
27 april 2022 · 5 087 Inlägg

granadadr skrev:
använder någon verkligen insplanet idag?  jag gjorde det för MÅNGA årsen,, å när femtielva fb ringde ås å vart jag bara sur,,  ja det var på den tiden smile längesen meo smile

Gjorde bort mig för ett tag sedan och slog i mitt telefonnummer. Sambla och massa slit ringde 2-3ggr i veckan! Fast man tala om att jag inte var intresserad varken att lägga om lån eller försäkring.
Efter ett utbrott så tog dom bort mig från listan.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Brådhis * Voff voff *
27 april 2022 · 10 279 Inlägg

d-b skrev:
Kollade just försäkring till min bil via Insplanet och de rekommenderar Paydrive eller Sensor. Aldrig hört talas om dem tidigare. Någon som har några erfarenheter? Ska försäkra en Mini Cooper cab.

Båda dessa är väl så´na där försäkringar som baseras på körsätt och körmönster. Dvs du får nå´n OBD-pryl eller app som sedan används för att på något vis beräkna din "risk".

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
d-b
27 april 2022 · 541 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Insplanet är dyrt. Ring direkt till de större bolagen. Att ta ett "litet källarbolag" kan bli dyrt.

Källa? Insplanet garanterar minst samma pris som om man köper direkt.

d-b
27 april 2022 · 541 Inlägg

granadadr skrev:
använder någon verkligen insplanet idag?  jag gjorde det för MÅNGA årsen,, å när femtielva fb ringde ås å vart jag bara sur,,  ja det var på den tiden smile längesen meo smile

Jag gör det tre gånger om året (två bilar, ett hem). Det ringer aldrig däremellan. Sitter foliehatten skönt idag?

d-b
27 april 2022 · 541 Inlägg

mb_pucken skrev:

granadadr skrev:
använder någon verkligen insplanet idag?  jag gjorde det för MÅNGA årsen,, å när femtielva fb ringde ås å vart jag bara sur,,  ja det var på den tiden smile längesen meo smile

Gjorde bort mig för ett tag sedan och slog i mitt telefonnummer. Sambla och massa slit ringde 2-3ggr i veckan! Fast man tala om att jag inte var intresserad varken att lägga om lån eller försäkring.
Efter ett utbrott så tog dom bort mig från listan.

Raderat.


Håll god ton..

Mvh mod

d-b
29 april 2022 · 541 Inlägg

d-b skrev:

mb_pucken skrev:

granadadr skrev:
använder någon verkligen insplanet idag?  jag gjorde det för MÅNGA årsen,, å när femtielva fb ringde ås å vart jag bara sur,,  ja det var på den tiden smile längesen meo smile

Gjorde bort mig för ett tag sedan och slog i mitt telefonnummer. Sambla och massa slit ringde 2-3ggr i veckan! Fast man tala om att jag inte var intresserad varken att lägga om lån eller försäkring.
Efter ett utbrott så tog dom bort mig från listan.

Raderat.


Håll god ton..

Mvh mod

Det var väl ingen vidare god ton i den där kritiken mot Insplanet?

Mack Forum- och sitemoderator
29 april 2022 · 26 149 Inlägg

d-b skrev:

d-b skrev:

mb_pucken skrev:

Gjorde bort mig för ett tag sedan och slog i mitt telefonnummer. Sambla och massa slit ringde 2-3ggr i veckan! Fast man tala om att jag inte var intresserad varken att lägga om lån eller försäkring.
Efter ett utbrott så tog dom bort mig från listan.

Raderat.


Håll god ton..

Mvh mod

Det var väl ingen vidare god ton i den där kritiken mot Insplanet?

Det var ännu sämre i det jag raderade..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang