Hur kommer man in i en Volvo 940 utan nyckel?

Linnnden
3 maj 2022 · 4 Inlägg

Hej! Det är så att jag tappat bort nyckeln till min ”kapade” Volvo 944-96.. Hur kommer jag in i den utan att göra så mycket skada och krångla för mycket? Får såklart byta tändningslås osv, men först lär ja ta mig in! Några bra idéer lär la finnas bland alla Volvo kunniga människor här?

torsen
4 maj 2022 · 7 198 Inlägg

Nog ingen här som vill ge sig till känna att vet hur man tar sig in i en bil över huvud taget.
Prata med bärgare!

Steff240
4 maj 2022 · 1 005 Inlägg

Vill du komma in utan att ta sönder något är det bärgare eller kunnig låssmed som gäller...

Mossan1
4 maj 2022 · 2 752 Inlägg

Bilbärgare brukar kunna öppna sådana gamla bilar.

Kostar väl en slant, men det gör skadeverkan också.

Sen skaffar du reservnyckel till alla fordon alltid nu med din nyfunna visdom.  Och, håller mekaniska nyckellåset välsmort när fjärrlås finnes.
Fastrostat lås och pajad fjärr (eller strömlös bil)  är annars vanligaste anledningen till dylika problem.

Senast redigerat av Mossan1 (4 maj 2022)

Lucif3r
4 maj 2022 · 2 183 Inlägg

Krossa rutan på en av framdörrarna. Förutom städningen så är det ju inga konstigheter med att byta rutan.

Eller så ringer du till en låssmed/bärgare som kan öppna dörren alt. bärga bilen till verkstad åt dig. Dyrare än att krossa rutan dock.

doktorduett
5 maj 2022 · 340 Inlägg

koben

Brådhis * Voff voff *
5 maj 2022 · 10 244 Inlägg

Har du bråttom att öppna den? Ring en bärgare. Det går garanterat att öppna den med noll åverkan.

Har du mer tid? Ring Volvo och beställ en nyckel till den, då slipper du byta alla lås. Enda risken där är om någon bytt ut låsen tidigare, men den risken är ändå rätt liten...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
krambriw
5 maj 2022 · 424 Inlägg

Gamla slitna lås brukar man kunna dyrka upp med lite tålamod och lämpligt verktyg, hade jag på förarsidan på min gamla Ford Granada en gång i tiden, var så slitet att det gick att öppna med vilken annan nyckel som helst som passade in fysiskt. Bara experimentera lite...

Vita_Vargen
6 maj 2022 · 1 281 Inlägg

940 rutor finns i överskott och är enkla o ta ur så sätt nått som samlar upp glaskrosset på utsidan och knäck rutan om du vill ha snabbaste och en ganska billig lösning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang